Simons (oregistrerad) Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Hej ! Jag min kompis o hans lillebror ska starta band. Vi kan inget men lär tillsammans... Vad ska man ha för en elbas ? Vad är det för skillnad mellan en 4, 5 eller 6-strängad(heter det äns så ?) elbas ? Spelas olika strängade baser mer inom en rock genre än inom en annan ? Och sen vad ska man ha för märke på en elbas ? vilka har vilka olika bra ljud ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
denton (oregistrerad) Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Börja med en 4 strängad då lär man sig grunderna ordentligt, märken leta reda på någon beggad Ibanez eller Yamaha dom gör mycket bra basar för lite pengar. Själv var min första bas en Ranger men nu spelar jag på Spector & Warwick Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 (redigerat) Fall inte för frestelsen att köpa en bas för det "häftiga" utseendet. Håll dig "basic" så vinner du rent praktiskt. Snåla ej heller...lägg hellre en tusing mer än tänkt om du hittar en bas som känns och låter bra (testa både line och stärkare). Finns ingenting som är värre än att lära på dåliga prylar, inklusive det faktum att de är omöjliga att bli av med för pengar om man tröttnar på dem... Som denton skrev, Ibanez och Yamaha t ex...och glöm allt med mer än 4 strängar. Redigerat 17 september 2005 av slaptap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Edge Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Är du ute efter en begagnat Yamaha säljer jag en vinröd BB 300 för 3 000kr. Är du intresserad kan du maila eller skicka ett PM! Ha´re bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Simons (oregistrerad) Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Hitta just en Yamaha RBX 270 med Ibanez SW35 förstärkare på blocket för ett pris under 3000 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
giggsy Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Hade en kille i studion nyligen som spelade in med en J&D jazz bas. Kostade 1500:- inkl hardcase och lät väldigt bra för det priset. /giggsy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.