Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag funderar på att köpa en extern gate (eller snarare två) för att gata trummor.

Har kollat på lite olika men känner inte för att slänga ut mycket pengar alls på det. Behringer har ju pålitliga grejer (tycker jag) även om det inte är proffsgrejer så min fråga är: är Behringer's gate MULTIGATEPRO XR4400 bättre än de gatar som finns i mjukvaruversion för Cubase eller är den helt enkelt för billig och dålig? skulle kunna tänka mig att lägga ut lite mer men gapet verkar stort.

förslag?

Annons
Postat

Golden Gate? Nä, men jag vet inte. Varför vill Du ha gate INNAN Du hamnar i datorn? Jag förstår att många gillar att komprimera lite försiktigt redan vid inspelning av trummorna men jag har inte hört så många som vill göra detta? Förklara, vad vinner Du? Har Du tänkt på vad som kan förloras?

Nu kör jag bara PTLE men gaten där fungerar ju fint och det gör den väl i Q-base också? Tror Du inte att det skulle funka?

Postat

Alltså de pluggar som finns till cuabse känns inte speciellt exakta antingen tar de bort allt eller så gör de ingen skillnad. Det är ju väldigt svårt att göra bra mjukvarugatar

Postat

Klipp, klipp,klipp!

Det tar satans så lång tid men å andra sidan har du exakt kontroll över varje enskilt slag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.