Jump to content
Annons

På begäran: Jockes saxkurs Del 1


Jocke

Recommended Posts

Nu har jag klippt och klistrat....det jobbigaste var att tejpen hela tiden fastnade i underläppen, råkade också slipa mig i ögat med våtslippappret så jag är blind på vänster öga, men kul var det! 🙂

Har också knåpat ihop mitt första alster på saxet, (eller heter det saxnen?)marsvinet dog och min fru lämnade mig, men det var det värt! 😛

Sitter nu halvblind, med sårig läpp och blåsor på tungan, tejpen på underläppen fladdrar vid varje andetag, men...jag är lycklig! Man blir så glad av att spela på ett alldeles eget hemslöjdat saxmaskin!

Bifogar ett sampel, eller heter det sample?

http://www.angelfire.com/music5/therolfholgers/Smooth.mp3

Ska genast ta en prenumeration på Saxons veckotidning, det är väl du som är utgivaren JockeTheSaxMan? Vill också passa på att tacka för att du berikat mitt liv medelst denna kurs, är inte längre samme man som jag var innan! (förr hade jag tillexempel inte fladdrande tejp på underläppen, dessutom hade jag glasögon, nu har jag monokel)

Lyssnade förresten på Beatles "I'm the saxman" har du skrivit den?

När ska vi träffas och spela StenPåseSax?

Nä, nu måste jag saxellerera vidare. Tuut tuuuuuuuuut tjuuuuuuuut!

/r

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag fattar fortfarande inte vilken tobak man ska ha, Smoke on the Water - Verkar ju handla om en vattenpipa???????????

Seriöst - In Memoriam; James White!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall vi bli bannade? Då får vi demonstrera med saxarna i högsta hugg! Vi måste ju få lite mer test på vad utbildningen går för först! Hittills har vi ju gjort allt själva!!!!!!! Jocke - är du politiker?

politiker.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall vi bli bannade? Då får vi demonstrera med saxarna i högsta hugg! Vi måste ju få lite mer test på vad utbildningen går för först! Hittills har vi ju gjort allt själva!!!!!!!  Jocke - är du politiker?

politiker.jpg

Nej, jag är inte politiker.

Däremot är mitt artistnamn i vissa kretsar "Er Politiker". Var har du hittat bilden? Den får du inte lägga ut hur som helst. Det är ett porträtt av mig som Ernst Billgren gjort och har figurerat i lite olika böcker och dokumentärer. Bl.a. den här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...