Jocke Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 En mängd kända OT-profiler har bönat och bett om att jag ska lära dom några av alla trix jag samlat på mig på vägarna genom åren. Här är lektion 1 i: "Hur man blir elitsaxofonist på 15 minuter" Vad behöver jag? Ninjadräkt, våtslippapper, sax och penna. 😳 Jaha? Bygg en saxofon. När den är klar kan den se ut så här t.ex: Hur lirar man Smoke on the water nu då? Börja tuta lite i luren så tar vi det där ifrån. ________________________________________________________ Slut på del 1. Vill du ha ytterligare utbildning inom ämnet gör du en intresseanmälan via post eller lämpligt kommunikationsalternativ. Mycket nöje! //Blues-Jocke a.k.a. Saxguden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 (redigerat) ÄNTLIGEN! Tack Jocke! Nu börjar mina drömmar som lurig lurspelare att bli till verklighet! Jag ska genast ta fram penna, sax och papper.. Edit: Våtslipsandpapper ska jag köpa på byggaffärn imorron. TACK!! 😳 Redigerat 16 september 2005 av Grahn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Per_a_55 Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Jädrans vilket klippande.... Blev det rätt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 🙂🙁😆 Hahaha... bra Jocke 😉 Jag skulle vilja lära mig att lira Näsflöjt, kan du lära ut det också? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Jädrans vilket klippande.... Blev det rätt? Är inte det där en Fransk elbas? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Per_a_55 Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Hm, blev kanske för tjock - byggde om den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 16 september 2005 Trådstartare Dela Postat 16 september 2005 Det ser bra ut, Per! Jävligt bra finish på bygge 1 medans version 2 ser ut att ha sina aerodynamiska och psykosociala fördelar. 🙂 Hur går det med Smoke on the water? Det är, som vi alla känner till, träblåsarnas heliga stycke som är ett måste att kunna. Ungefär som Für Elise för näsflöjtister, vars kurs tyvärr inte startar förrän till vårterminen, Viktor. Skicka era hemläxor till mig så kan jag föra era blåsupplevelser till oanade höjder. Det enda Ni behöver göra är att ersätta mig ekonomiskt utifrån de blygsamt prissatta sex-/ sjusiffriga avgifter jag arbetat fram beroende på vilken nivå ni har lagt er efter denna första del. Så om ni gör ett bra grundjobb nu kan ni spara många sköna hundratusenlappar på nästa kurs. Lycka till! //Bestefar - din saxgud i desperata tider. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Fan vad nice! Bra iniativ Jockis. Ska börja genast! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Sådär, var ju inte alls så svårt som jag trodde! Vad tycker du Jocke? Ser mitt bygge bra ut? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 16 september 2005 Trådstartare Dela Postat 16 september 2005 Sådär, var ju inte alls så svårt som jag trodde! Vad tycker du Jocke? Ser mitt bygge bra ut? Det är för tidigt att svara på. Måste konsultera mina bedömningsgrupper. Men du har ett fint öga för detaljer och proportioner. Det syns och det kommer hjälpa dig i nästa steg mot målet, allas dröm, att bli en omöjligt bra saxofonist. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Det ser bra ut, Per! Jävligt bra finish på bygge 1 medans version 2 ser ut att ha sina aerodynamiska och psykosociala fördelar. 😕 Hur går det med Smoke on the water? Det är, som vi alla känner till, träblåsarnas heliga stycke som är ett måste att kunna. Ungefär som Für Elise för näsflöjtister, vars kurs tyvärr inte startar förrän till vårterminen, Viktor. Skicka era hemläxor till mig så kan jag föra era blåsupplevelser till oanade höjder. Det enda Ni behöver göra är att ersätta mig ekonomiskt utifrån de blygsamt prissatta sex-/ sjusiffriga avgifter jag arbetat fram beroende på vilken nivå ni har lagt er efter denna första del. Så om ni gör ett bra grundjobb nu kan ni spara många sköna hundratusenlappar på nästa kurs. Lycka till! //Bestefar - din saxgud i desperata tider. 😕 *Viktor ligger på golvet o fullkomligt gråter av skratt* 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Jag har skrivit flest inlägg i den här tråden nu 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 16 september 2005 Trådstartare Dela Postat 16 september 2005 Jag har skrivit flest inlägg i den här tråden nu 😕 Hur fan gick det till? 😄 Du är värre än Pazo. Men, schhh, jag försöker hålla en seriös ton. Det här är mitt jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gol Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Nu har jag skaffat sakerna du nämnde! Nu då!? Jag förstår inte hur jag ska få fram den blanka ytan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 17 september 2005 Trådstartare Dela Postat 17 september 2005 Det är den vinklade saxen, gol. Ta vilken annan sax som helst så ordnar det sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Hmm! Jag får inte till glansen riktigt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Å Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Saxotelefon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 (redigerat) Saxotelefon? Sax Å Phone 😕 Redigerat 17 september 2005 av lavrell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 scissorsotelephone? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Saxotelefon? Sax Å Phone 🙂 😆😆 Titta på min! Hittade några färgkritor jag bara var tvungen att använda 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Så här bra blev jag när jag spelat saxofon i en kvart enligt saxkurs del 1: Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Så här bra blev jag när jag spelat saxofon i en kvart enligt saxkurs del 1: Your browser does not support the HTML5 audio tag .. (för att vara seriös, så var det riktigt jävla skön musik. Riktigt skön abstrakt jazz.. måste kolla upp det där bandet 😆) /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Så här bra blev jag när jag spelat saxofon i en kvart enligt saxkurs del 1: Your browser does not support the HTML5 audio tag .. (för att vara seriös, så var det riktigt jävla skön musik. Riktigt skön abstrakt jazz.. måste kolla upp det där bandet 🙂) /Daniel 😆 (för att vara seriös, så var det det bidraget jag gjorde till studiofestivalen där vi skulle tävla med så dålig låt som möjligt) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Per_a_55 Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Tut tut tuut tu tu tutut tut tut tuut tuuuut Smoke on the water - fire in the sky. Får jag godkänt på lektion 0,1 nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 18 september 2005 Dela Postat 18 september 2005 En seriös fråga: Hur påverkas en saxofon om man köper ett saxofonställ? Måste man vårda den oftare? Nu ligger saxofonen i etuiet och det blir omständligt att ta upp den varje gång man vill spela lite, så då låter man den ligga kvar. Ett saxofonställ för 250pix skulle nog lösa det problemet och bjuda upp till mer spelande. Men går det att ha saxofonen i stället hela tiden eller är tanken att man skall packa ner saxen varje gång man inte ska spela på några timmar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 18 september 2005 Trådstartare Dela Postat 18 september 2005 Mmm, Per.... Det är bara cashen som saknas innan jag kan ta mig an ditt fall. @MG: Min sax har stått i ett ställ i...nu ska vi se...typ 5 år tror jag. Det enda som har hänt är att den blir dammigare. 😆 Vet inte om den tar skada på nåt annat sätt, inget jag märkt av iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 18 september 2005 Dela Postat 18 september 2005 (redigerat) Så här bra blev jag när jag spelat saxofon i en kvart enligt saxkurs del 1: Your browser does not support the HTML5 audio tag 😆 .. (för att vara seriös, så var det riktigt jävla skön musik. Riktigt skön abstrakt jazz.. måste kolla upp det där bandet 😠) /Daniel 😆 (för att vara seriös, så var det det bidraget jag gjorde till studiofestivalen där vi skulle tävla med så dålig låt som möjligt) 😄 Antar att du inte vann! För jag var seriös! /Daniel Redigerat 18 september 2005 av D Vibe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 18 september 2005 Trådstartare Dela Postat 18 september 2005 Så här bra blev jag när jag spelat saxofon i en kvart enligt saxkurs del 1: Your browser does not support the HTML5 audio tag 😮 .. (för att vara seriös, så var det riktigt jävla skön musik. Riktigt skön abstrakt jazz.. måste kolla upp det där bandet 🙂) /Daniel 😮 (för att vara seriös, så var det det bidraget jag gjorde till studiofestivalen där vi skulle tävla med så dålig låt som möjligt) 😮 Antar att du inte vann! För jag var seriös! /Daniel Haha, den är rätt skön för att det låter som alla är aspackade. Det är en tenorsax va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.