Nille Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 LÅTNAMN: Present song ARTIST/GRUPP: Nille GENRE: Jazz/pop LÅTLÄNGD: 02:17 INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,15mb STATUS: Testlåt Fick en virveltrumma och en cymbal av en pasient på jobbet igår så ja va tvungen att göra en liten testlåt, en svängig sådan blev det också. Texten blev lite småtöntig men ja kom inte på nått bättre att skriva om=) Säg gärna vad som tycks! Your browser does not support the HTML5 audio tag
Neosus Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 Yes! Himla skön låt och skön sång. Nu blev jag på bra humör. 😳 Nice!
Pluffo Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 Äh, texter ska vara fjantiga! Det här svänger, det må jag säga! Det inte bara svänger...Det rockar! 😳 Ingen konstruktiv kritik får du av mig, för det behövs egentligen ingen...
91:an Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 Skitskön låt, härligt sväng. Bra gjort med så enkla medel! Är det akustiska instrument alltihop, även blåsinstrumentet? Du sjunger bra men ta gärna i starkare från 0:23 "well I feel so good" eller gör stämman ovanför till huvudstämma så blir kontrastan till versen före mer markerad. Snygga harmonilösningar, gamla beprövade mixat med nya varianter. Tummen upp!
Nille Postat 16 september 2005 Trådstartare Postat 16 september 2005 Skitskön låt, härligt sväng. Bra gjort med så enkla medel! Är det akustiska instrument alltihop, även blåsinstrumentet? Du sjunger bra men ta gärna i starkare från 0:23 "well I feel so good" eller gör stämman ovanför till huvudstämma så blir kontrastan till versen före mer markerad. Snygga harmonilösningar, gamla beprövade mixat med nya varianter. Tummen upp! Kul att den gick hem=) Jo det e bara akustiska förutom saxen, lirar lite sax också igentligen men det blev så knepig tonart så ja samplade den istället. Ska kika på det där med refrängen imorrn om ja får till nått som blir bättre. Mvh Nille
Danabacken Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 Svängigt! 🙂 Nu blev jag på gott humör! Jazzig röst! 😳
claypool Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 Skön låt, skön röst, skönt upplägg. Inte så konstruktivt kanske, men men.... 🙂
freddie Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 Kraftigt förutsägbart, men de e de som gör de så gött 😕
Grannen Postat 17 september 2005 Postat 17 september 2005 Snyggt lir, bra sång, enkel effektiv låt! Mycket bra!
FredrikMikaelsson Postat 10 oktober 2005 Postat 10 oktober 2005 Jävla skön röst! 😱 Och så svänger det ju! Lite mer varierad text på låten och den är en 5:a, ja enligt mitt betygsystem i alla fall
Jarnis Postat 10 oktober 2005 Postat 10 oktober 2005 Har inte så mycket konstruktivt att bidra med här. Men jag måste ändå påpeka att du sjunger jävligt bra.
flintan Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 De må ja säga. Svängigt så det räcker och blir över. Kalasbra röst, den bör du vara nöjd med 🙂 inte världens originellaste men. En annan text och det hade varit klockrent.
Polder Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Härlig låt!!! Om du orkar skulle det värmas om du spelar om saxen istället för att sampla den! Vilket gång det skulle bli... Jag tycker att det hörs att det är midi inpelat på midiklav 🙂 Lycka till!
martinm Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Jorå, det här känns ju spontant o trevligt. Tycker framförallt att körstämmorna lyfter det hela. Schysst 😆
D Vibe Postat 11 oktober 2005 Postat 11 oktober 2005 Dendu, en trallvänlig liten jazzbit sitter aldrig fel 😉 .. Tummen upp 🙂 /Daniel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.