Mr Keys Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 Tänkte att nu när jag har både Stylus RMX och Obsession/Foundation så skall jag försöka förstå hur man jobbar med Multichannel instrument i logic.....men jag får ingen rätsida på det...!? 1: Jag laddar Obsession och kör nån preset och assignar spår 1(kick) till output 1/2, samt spår 2(snare) till output 3/4.....resten mutar jag för dom skiter jag i just nu..... Nu blir min fråga....hur får jag kicken och snaren på var sin regel i Logic? så att jag via mitt Behringer BCF2000 kan sätta volymen sperarat på dom!? Midi-datan för kicken och snare ligger på var sitt eget spår i logic, men båda dessa instrumentspåren måste ju gå till samma Audioinstrument, nämligen Obsession.....och i och med detta hamnar de på en och samma regel.....riktigt störande....det förtar ju vitsen med multichannelinsturment om man måste in i själva instrumentet för att kunna mixar spåren sinsemellan.... Någon som förstår vad jag är ute efter, eller förklarar jag aldeles knasigt?
Jocke Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 Jag fattar, men vet inte om jag kan lösningen. Du har ju satt spåren till olika outputs. Då får vi hoppas det är AUX-kanaler. 😄 AudioInstrumentet ska ha "no output". Gå till (eller gör) AUX 1. Välj input (instrument 1 - Stylus/Obsession/Foundation) 1-2. Gå till (eller gör) AUX 2. Välj input (instrument 1 - Stylus/Obsession/Foundation) 3-4. Sen är det dom reglarna du ska styra då. Haha, vilket svar... Jaja, det är en fantastiskt dåligt formulerad gissning iaf. Bättre än inget?
Mr Keys Postat 19 september 2005 Trådstartare Postat 19 september 2005 Aaah...det är ett prima svar.....har testat lite....och det funkar...! Hittade även svaret i den här tråden: https://www.studio.se/index.php?showtopic=10836&hl= Så, om jag hade lärt mig att söka innan jag skrev hade jag besparat forumet en tråd......men tack för svaret i alla fall! 😮
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.