Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kommer att få loss ca: 12.000 kr för att köpa en musikdator till jobbet.

I den vill jag ha PT LE.

Finns det färdiga paket att köpa inkl PT som det gör med cubase?

Typ frost eller audiomaster??

Ska jag köra P powered eller M box? osv...

Kom gärna med förslag!

Annons
Postat

Jag använder PTLE i min undervisning, både M-box och DIGI002.

Kan inte säga nåt om Frost eller M-powered, har tyvärr aldrig haft med dem att göra. Får Du ihop till en hyfsad dator för det priset?

Å andra sidan verkar det som om det finns en återförsäljare som verkar VÄLDIGT PIGG på att få göra affär med Dig, så det kommer kanske att funka!

Postat (redigerat)
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!

Dog Puffo nu? 😆

Snudd på. Jag blir lite ledsen i ena ögat varje gång någon pratar om att pumpa in pengar i DigiDesigns onda imperium.

Pro Tools är säkert jättebra när det fungerar. Synd dock att det aldrig gör det. 🙂

Redigerat av Pluffo
ORCACHRIS (oregistrerad)
Postat

Pro Tools M-powerd med M-Audio Solo samt en Mac Mini.

Klappat och klart. Allt fixat med stil och funktion, klart under 12000kr.

Postat
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!

Dog Puffo nu? 😆

Snudd på. Jag blir lite ledsen i ena ögat varje gång någon pratar om att pumpa in pengar i DigiDesigns onda imperium.

Pro Tools är säkert jättebra när det fungerar. Synd dock att det aldrig gör det. 😆

...konstigt... det har lirat klockrent i 4 år hos mig...?

Jag ger samma tips som någon ovan gjorde; Mac MINI + Mbox 2

Här ser du vad som lirar med Mbox 2 på mac

http://www.digidesign.com/compato/osx/mbox2/

Postat
för 12.000:- så får du ju plats med en M-box och en billigare dator. Ett alt. till PC är ju en Mac mini som en kompis kör till sin Digirack 002:a.

Mattias

Vad säger Du, Uffe? DEt var väl ungefär ett sånt setup Du hade? Kan Du ge några sköna råd?

Postat
för 12.000:- så får du ju plats med en M-box och en billigare dator. Ett alt. till PC är ju en Mac mini som en kompis kör till sin Digirack 002:a.

Mattias

Vad säger Du, Uffe? DEt var väl ungefär ett sånt setup Du hade? Kan Du ge några sköna råd?

Ja, ha inga vassa föremål i närheten.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.