Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som har använt JJLabs trummickar DRMX7 som sägs vara lika bra som Shures-tjugotusenkronors-set? Synpunkter......

Annons
Postat
Någon som har använt JJLabs trummickar DRMX7 som sägs vara lika bra som Shures-tjugotusenkronors-set? Synpunkter......

Jag har använt dom vid livespelning.. Och ja visst dom duger men..

Overheadmickarna gillade jag inte... Har haft uppe denna diskussion tidigare.. Vi köpte vårt set för 2 år sedan och de OH-mickar som följde med då var man tvungen att stoppa i ett AA-batteri i för att dom skulle strömmatas... Tydligen påstår somliga att det inte är så numera.. Har dock inte kollat upp det.

Jag tycker fortfarande att det låter bättre med en AKG D 112 i kaggen, Shure SM57 på pukor samt på sejarsidan av virveln, AKG C 418 på virveln samt ett par LineAudio CM2 som overhead. detta i rocksamanhang då.

Postat

Jag har använt dom vid livespelning.. Och ja visst dom duger men..

Overheadmickarna gillade jag inte... Har haft uppe denna diskussion tidigare.. Vi köpte vårt set för 2 år sedan och de OH-mickar som följde med då var man tvungen att stoppa i ett AA-batteri i för att dom skulle strömmatas... Tydligen påstår somliga att det inte är så numera.. Har dock inte kollat upp det.

Jag tycker fortfarande att det låter bättre med en AKG D 112 i kaggen, Shure SM57 på pukor samt på sejarsidan av virveln, AKG C 418 på virveln samt ett par LineAudio CM2 som overhead. detta i rocksamanhang då.

Jo, Hegobald, det är säkert som Du skriver men det är ju också frågan om prisskillnaden. Om de har ordnat så att man inte behöver batterier till overheadsen, tycker Du att de då är prisvärda? Jag menar, JJLabs håller ju ett, för de flesta, överkomligt pris. Vilken är den svagaste micen ljudmässigt, som är den i setet Du först skulle byta ut?

denton (oregistrerad)
Postat

Jag och mitt band använder dom i live sammanhang, kagge micken är den svagaste länken tycker jag OH mickarna i vårat set använder fantom matning, dom låter väl hyffsat men brusar lite.

Men jag tycker att man får mycket för pengarna, det här är väl mickarnas Skoda.

Postat

Svagaste länkarna i mitt fall var Baskaggemicken (den lät tunt) samt OH mickarna.. men det är inte samma OH mickar numera tydligen..

Postat (redigerat)

Inget att ha eller? (får inget sammanhang) Finns det nå´t ni skulle rekommendera i ungefär samma prisklass?

Redigerat av Dream Exp.
denton (oregistrerad)
Postat
Inget att ha eller? (får inget sammanhang) Finns det nå´t ni skulle rekommendera i ungefär samma prisklass?

Jo dom är absolut värda sitt pris och jag tror inte att du hittat några som är bättra för det priset.

Så mitt råd är köp dom, och bytt ut kagga micken vid ett senare tillfälle, vem vet du kanske kommer att vara jätte nöjd med dom.

Postat

Jag behöver två OH, en för virvel, tre för pukor, en för hi-hat och en för kagge, alt. två för virvel.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.