Jump to content
Annons

Trum maskin?

Philbert (oregistrerad)

Recommended Posts

Philbert (oregistrerad)
Postat (redigerat)
😕 Jag är ute efter en ny trummaskin (mjukvarumaskin) där man kan välja olika trummor inspelade i olika rum med diverse micuppsättningar o.s.v. Någon som vet vad den heter? Funkar den ihop med Cubase SX? Philbert :rolleyes: Redigerat av Philbert
Annons
Postat

Håller med Claes, BDF är det bästa jag hört när det gäller VSTi.

Det är heller inte speciellt dyrt så om du är ute efter trumljud som skall låta "äkta" så kan jag inte rekomendera något annat som ens kommer i närheten. Precis som alla andra välljudande samplingsbaserade instrument så är det ganska minneskrävande, eftersom den använder väldigt många samplingar, men det låter å andra sidan ungefär så bra det kan...

Postat

Ska det låta riktigt perfekt, så skulle jag helst rekommendera HALion tillsammans med Scarbee Imperial Drums - men BFD är helt ok också... Imperial Drums spelar dock i en annan division - och det är nog extremt svårt att hitta något som kommer i närheten av det. Scarbee's ljudbibliotek är extremt välgjorda. 🙂

Nackdelan med Imperial Drums, är att det inte är en trummaskin på samma sätt - utan förutsätter eget arbete med trumprogrammeringen... 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.