suedehead Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 ja vad tycker du ? själv så tycker jag nog Bloc party - Silent Alarm för denns lite udda med väldigt intressanta sound 😱
Mutto Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 givetvis Hard Fi - Stars of CCTV. bubblare får väl vara Timbuktu - Alla vill till himmelen
Matthew L Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 ja vad tycker du ? själv så tycker jag nog Bloc party - Silent Alarm för denns lite udda med väldigt intressanta sound 😱 Hehe, tänkte själv skriva Bloc Party när jag såg rubriken så det gör jag...Bloc Party 🙂
Xancerman Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Opeth - Ghost Reveries är enligt mig 2005 års bästa album.. stilrent, klockrent!
Harman (oregistrerad) Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Blindside - The Great Depression
Lindeberg Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Det görs inga bra album längre. Bästa singel? Återkommer. 😲
johahl Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Opeth - Ghost Reveries är enligt mig 2005 års bästa album.. stilrent, klockrent! Oja! Det är riktigt riktigt bra. Och det lär stå sig länge... tills opeth gör nästa album 😲
Pazo Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Mars Volta - Frances The Mute ^ System Of A Down - Mezmerize ^ Colplay - X&Y
BaldByChoice Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 (redigerat) Det har VERKLIGEN inte vart något bra skivår, men än är det inte slut. Jag tycker det är ofta som de bra skivorna kommer mot slutet av året så jag avvaktar. Det har du rätt i. Vårt (Dogpound) andra album "A Night in the Gutter" släpps ju inte förrän 21a oktober! 🥰 Förlåt, kunde inte låta bli... Personliga favoriter än så länge i år är bl.a: * Spock's Beard - Octane * Foo Fighters - In Your Honor Men, som sagt, det kommer säkert fler. Redigerat 14 september 2005 av BaldByChoice
Procedomani Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Sjutton Sånger - Lemarc Sjunger Lemarc med just det ja... Peter LeMarc.
Johan Royen Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 (redigerat) Ska jag vara riktigt tråkig säger jag Leftfield - A Final Hit som kommer i oktober. Tyvärr utan något som helst nytt material, men men, bra är det ivf =) Annars är det svårt. Antony and the Johnsons - I am a Bird Now eller Feist - Let it Die, kanske? Redigerat 15 september 2005 av royen
mornel Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 själv så tycker jag nog Bloc party - Silent Alarm för denns lite udda med väldigt intressanta sound 😄 Inte för att vara sån, men den kom hösten 2004 😛
mornel Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 För min del ligger nog Thunderbirds are Nows "Justamustache" och Imogen Heaps "Speak For Yourself" i toppen.
wonderboy Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 Kate Bush - Aerial 😄😛 Kate Bush?! Har hon äntligen gjort nåt nytt?! Varför har ingen sagt nåt? Hon är ju fantastisk!!!!!! Innan denna heta bomb slog ner tänkte jag skriva Soilwork "Stabbing The Drama" Fantastiska låtar, fantastiska musiker (lyssna på trummisen, det bästa trumspelet inom metal någonsin!) och en produktion som är nyskapande inom denna genre. Det låter annorlunda, det låter fräscht och det är någonting som verkligen behövs i denna genre!
Thimmie Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 (redigerat) Eh... Måste nog säga: Mars Volta - Frances The Mute Men jag tycker nog att Opeth - Ghost Reveries är tvåa. Redigerat 15 september 2005 av Thimmie
mornel Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 the Archade Fire Ehrm, ursäkta att jag bitchar mig, men Arcade Fires "Funeral" är ytterligare en skiva som släpptes 2004. Det var dock en av 2004 års bästa skivor.
Nelerion Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 Louise Hoffsten - From Linköping to Memphis Kalasskiva!
suedehead Postat 15 september 2005 Trådstartare Postat 15 september 2005 the Archade Fire Ehrm, ursäkta att jag bitchar mig, men Arcade Fires "Funeral" är ytterligare en skiva som släpptes 2004. Det var dock en av 2004 års bästa skivor. ja vilken bitch du är hahaha 😱😆
BaldByChoice Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Åh, måste få tipsa om det underbara samarbetet mellan Russell Allen och Jorn Lande; The Battle. Satan i gatan vad den plattan är bra! Bra låtar, snygg produktion, och framför allt, underbart bra sångare! 😳 Rekommenderas varmt!
brojd Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 (redigerat) Åh, måste få tipsa om det underbara samarbetet mellan Russell Allen och Jorn Lande; The Battle. Satan i gatan vad den plattan är bra! Bra låtar, snygg produktion, och framför allt, underbart bra sångare! 😄Rekommenderas varmt! Diggar de båda herrarnas pipor stenhårt! Men jag tyckte inte alls skivan var särskilt bra.... Snygg produktion?, japp..... underbart bra sångare?, absolut!...... bra låtar?, inte ett dugg. 😆 Tur för de båda herrarnas plånböcker att vissa personers smak är som baken....full av skit. 😳 hmm... insåg att jag nog gick ut lite hårt där.... inget illa menat, tycker inte skivan håller såpass hög klass som jag förväntat mig. (med tanke på Jörns soloplattor som jag tycker är kanon!). Redigerat 24 september 2005 av brojd
Bunga Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Åh, måste få tipsa om det underbara samarbetet mellan Russell Allen och Jorn Lande; The Battle. Satan i gatan vad den plattan är bra! Bra låtar, snygg produktion, och framför allt, underbart bra sångare! 😉Rekommenderas varmt! Har inte kommit så långt i listan över skivor som ska lyssnas igenom men den kommer. Sweden Rock Magazine sågade den ganska duktigt. Vet inte riktigt vad jag ska vänta mig, det är ju två sångare i världsklass men det gör ju tyvärr inte ett helt album. För övrigt lägger jag min röst på Dream Theater - Octaviarum. På stark bubblarplats finns Nocturnal Rites - Grand Illusion.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Kan vi inte vänta med det här tills 2005 är slut? Fast som DD påpekar, så görs det inga bra album längre.
Vallhagen Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 System of a down - mezmerise. Lätt. Håller med. Tveklöst. ...MEN det innebär ju ytterligare ett argument för att hålla på röstningen en liiiiiten stund till:)
Fredrika Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Det är för tidigt att utse årets bästa skiva.
Fredrika Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Kate Bush - Aerial ☺️😆 Hur kan du säga något om det? Den har ju inte ens kommit än. 😉
afro dwarf Postat 14 oktober 2005 Postat 14 oktober 2005 Tänkte säga Slipknot Vol. 3 (The Subliminal Verses men den kom nog 04. Hmmm får bli Mezmerise med SOAD. Kanonplatta! 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.