Jump to content
Annons

Console Classix


D Vibe

Recommended Posts

(Postar samma inlägg som jag skrev i ett annat forum..)

Har ni provat Console Classix?

http://www.consoleclassix.com/

Detta är alltså ett företag som erbjuder massor av gamla Console-spel gratis/till en billig penning, på helt (enligt dem) laglig väg!

Det funkar som så att man laddar ner ett program som fungerar som emulator. Detta program kopplar upp sig mot internet, och därigenom så laddar man ner spelet för varje gång man ska spela det. Detta ska alltså vara ungefär som om någon kom hem till ditt hus och spelade på din konsoll; för själva hårdvaran är inte olaglig att emulera, utan det är bara själva spelromen som är olaglig att kopiera vidare, vilket de inte gör alltså.

Rätt intressant grej iallafall. Med gratis menar jag att alla deras NES- och Atari2600-spel är helt gratis, men om man vill spela SNES, Genesis och Gameboy-spel så måste man betala en penning om $5 i månaden. Jag tror att man kan betala $50 om året också.

Jag har inte registrerat något fullt konto, så jag vet inte hur pass bra det funkar; jag hittade tjänsten igår kväll, och det funkade jättebra med gratisspelen iallafall, och det kommer inte upp några popups eller något annat som vill att man ska registrera sålänge man spelar gratisspelen...

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har du kollat efter spionprogram och sånt skit sedan du laddade ner?

Njae, men jag ska göra det. Kollade det senast igårkväll.. Har rätt god koll på det samt skydd.

Dock så verkar det mycket seriöst..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kollat efter spionprogram och sånt skit sedan du laddade ner?

Njae, men jag ska göra det.

Låter som en god idé när man laddar hem småprogram. 😲

Annars har de fått goda användarrecensioner på download.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant.

Nämen se på fanken... Darius Twin på SNES!!! YEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAW!!!

Det spelet är så jävla bra i tvåspelarläge.

Elakt att behöva betala för snes dock :rolleyes:

Har nån ett begagnad Darius Twin orginal som säljes köper jag. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...