Jump to content
Annons

Det är så..  

3 röster

1. 1. Det är så..

• ..avslappnande
      0
    • ..Störande och irriterande
      0
    • ..inte alls min smak
      0
    • ..okej men inget speciellt
      1
    • ..underbart skönt
      1

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: Ljudexploration vol 1

* ARTIST/GRUPP: Exitone

* GENRE: Ambient

* LÅTLÄNGD: 8:10

* KOMPOSITÖR: Mattias Andersson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 10mb

* STATUS: Färdig

* LÅTLÄNK:

Svårt att sova inatt (kom inte upp ur sängen förrän kl. 15 idag, sovde i 13 timmar), så jag satt mig och provade ett litet koncept. Spelade in lite över en minut av ljud från min dator och satt mig sedan och effektade på det för att skapa lite ambient-aktiga ljudgångar. Blev ett 8:10 långt stycke som man nog kan kalla ambient :-)

Lite kört genom bitrman, resten genom ett gäng gratiseffekter på sends eller inserts. Smaka om ni känner för det :-)

Och en nyare, lite halvklar version, nu med gitarr:

Redigerat av Arete
Annons
Postat

Det låter ju coolt. Jag får associationer till Ren & Stimpy-avsnittet när Commander Hoek och Cadette Stimpy drabbas av "space madness".

Skulle funka som bakgrund till någon skruvad videokonstinstallation.

Postat

Whoa.. Jag blev genast tillbakaflyttade till det elektroexpriment som gjordes i slutet av 60 talet tidigt 70-tal.. Mm.. Jag måste helt klart försöka få tag i en BitterMan jag också 😎

Helt ok för den genre det är 😎

Postat

Jag skulle freaka om jag hade en dator som lät såhär 😎

Sköna ljud som sagt...men 8:10 är kanske liiiiite för långt 😎 Man hinner bli rätt psykad på de minutrarna.

Postat

Höpp höpp :-) Provade med Verner på gitarrrro nu, finns att avsmaka här:

Tror vi ska dra ner på basgitarren, och ersätta den med en riktig bas. Den mer diskantiga gitarren funkar rätt bra.

Postat

Det lät bättre i första versionen.. Det andra låter bara knasigt. Basen låter ju otajt känner jag. Och det är irriterande. Nu är den nog inte det, utan jag är väl bara söndertrött. Men jag lovar att lägga mig.

Fusionblipp. Men strunt i gitarr och bas, eller gör dem på ett helt annat sätt. För det passar inte in här. Låter bara plink, och även om det kan få låta plink ibland, så är det här inte något positivt plink. Det blir bara rörigt. Tyvärr.

Lycka till! //smulan

Postat

Hmm, definitivt inte min typ av grej, men fräckt ändå 😉

Håller nog med om gitarren och basen annars, låter mest skumt ihop med resten.

Men en grej som kanske kan användas här och där är om du sätter gitarrvolymen på noll, slår an en ton, och sakta skruvar upp, och sen skruvar ner igen. Kanske bända lite i strängen också. Ger lite "val ljud" över det hela.. Vet inte, bara en idé =)

Postat

Det svåra med att lägga gitarren var att det inte finns någon rytm att gå efter i spåret (iaf ingen fast rytm). Och det jobbigaste av allt är att nånting i denna projektfil dödar cubase om jag försöker ändra saker, så jag tror det här blir lagt på is :-/

Men tack för alla kommentarer, ska tänka på vad ni sagt inför volym 2 :-)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.