trancer Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 LÅTNAMN: Låten Till Berith ARTIST/GRUPP: Marcus Persson (Perrra) GENRE: Dansbands Ballad LÅTLÄNGD: 3:24 KOMPOSITÖR: Marcus Persson (Perrra) PRODUCENT: Marcus Persson (Perrra) EV. MEDVERKANDE: Roger, Johnny, Kaj, Janne och Claes (alla påhittade)INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT:Mp3 STORLEK: 4.67MB STATUS: I din Skivbutik!! Your browser does not support the HTML5 audio tag Här kommer låt #6 i ordningen.. Tänk er på en utedans, alltså mogendans. Så säger sångaren Kaj, (som även spelar gitarr, och är genomsvett) att: "Nu är det dags att GREPPA en partner, för nu kör vi SISTA låten för ikväll" Och så låter det såhär: (alla vuxna människor står o kysser varann) 😉 /Perrra
osiris Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 "Jag har huvudvärk och du kan lindra den..." Låter exakt som ena låten ur Ipren-reklamen.. iaf tonerna i första strofen...
trancer Postat 13 september 2005 Trådstartare Postat 13 september 2005 "Jag har huvudvärk och du kan lindra den..." Låter exakt som ena låten ur Ipren-reklamen.. iaf tonerna i första strofen... jepp.. jag kom på det när ja hade gjort klart låten =) Men det är bara 3 tonarter som är efter varann som är lika. hehehe /Perrra
osiris Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 "Jag har huvudvärk och du kan lindra den..." Låter exakt som ena låten ur Ipren-reklamen.. iaf tonerna i första strofen... jepp.. jag kom på det när ja hade gjort klart låten =) Men det är bara 3 tonarter som är efter varann som är lika. hehehe /Perrra 3 tonarter efter varann som är lika? 😉
trancer Postat 13 september 2005 Trådstartare Postat 13 september 2005 "Jag har huvudvärk och du kan lindra den..." Låter exakt som ena låten ur Ipren-reklamen.. iaf tonerna i första strofen... jepp.. jag kom på det när ja hade gjort klart låten =) Men det är bara 3 tonarter som är efter varann som är lika. hehehe /Perrra 3 tonarter efter varann som är lika? 😉 Ackord då 😉
osiris Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 "Jag har huvudvärk och du kan lindra den..." Låter exakt som ena låten ur Ipren-reklamen.. iaf tonerna i första strofen... jepp.. jag kom på det när ja hade gjort klart låten =) Men det är bara 3 tonarter som är efter varann som är lika. hehehe /Perrra 3 tonarter efter varann som är lika? 😉 Ackord då 😉 Ja, men det låter fortfarande likadant... samma melodi och allt 😮
trancer Postat 13 september 2005 Trådstartare Postat 13 september 2005 nej det är det inte alls. Saknas några noter på lead gitarren .. skit samma, inte tanken att det skulle bli så iaf 😉
pwayne Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Klockan är mycket och det börjar bli sent. Nu skall jag gå och lägga mig och krama min fru 😉😉😮 Vacker produktion, och då tänker jag inte på frun...eh eller jag menar....Bäst att inte säga mer. God Natt och tack för i afton 🙂
trancer Postat 14 september 2005 Trådstartare Postat 14 september 2005 Klockan är mycket och det börjar bli sent. Nu skall jag gå och lägga mig och krama min fru 😎🤪😳 Vacker produktion, och då tänker jag inte på frun...eh eller jag menar....Bäst att inte säga mer. God Natt och tack för i afton 😱 gonatt 😲
Linus Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 ...och Claes (alla påhittade) Jaså? Det var inte herr Holmerup som gästade alltså? 😎
Nisse Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Hej hopp! Jag fick syn på dina dansbandshittar först idag, men bättre sent än aldrig. Själv har jag påbörjat några ostiga dansbandslåtar, men som bara blivit v.0.1a typ. Respekt mannen. 😉 Är du smart nu så förlägger du dina låtar på ett musikförlag eller säljer dem till något stackars dansband och håvar in en massa pengar (dansbandsbusinessen är säkert lukrativ nu). 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.