Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hittade en powermac G4 med 350mhz o 440 ram.

Min fråga är om denna dator skulle palla Logic pro 7? Åtminstånde för bara för audio utan effekter. hur mycket klarar en sån här dator av?

Annons
Postat

Min fråga är om denna dator skulle palla Logic pro 7? Åtminstånde för bara för audio utan effekter. hur mycket klarar en sån här dator av?

Jag skulle nog välja en tidigare version av logic som inte drar lika mycket CPU som 7:an.

Efterom du bara ska spela in audiospår så tycker jag du kan satsa på nån beggad version 5 eller 6 istället.

Postat

Jag skulle nog välja en tidigare version av logic som inte drar lika mycket CPU som 7:an.

Efterom du bara ska spela in audiospår så tycker jag du kan satsa på nån beggad version 5 eller 6 istället.

tackar för svaren! ok. men grejen är att jag redan har 7an. Denna dator skulle jag kanske spela in 10-15 audiospår på. Är detta möjligt med logic 7?

Postat

tackar för svaren! ok. men grejen är att jag redan har 7an. Denna dator skulle jag kanske spela in 10-15 audiospår på. Är detta möjligt med logic 7?

Ingen aning eftersom jag aldrig testat Logic 7 på något annat än G5:or...

hoppas någon annan sitter inne med svaret

Postat
Vad har du för ljudkort? det inbyggda ? 😉

tänkte köra m-audio audiophile 24/96. och/eller ett m-audio 410 firewirekort.

Det är dessa två jag har.

Postat

Jag känner bara en stor tveksamhet inför det här projektet. Logic Pro 7 drar nog alldeles för mycket energi, även om datorn säkert skulle klara uppgiften i ett musikprogram som verkligen var optimerat för den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.