Karemil Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Hej! Jag bara undrar om det finns någon som har koll på några artister som lägger ut ljudfiler, midifiler etc på sin hemsida så att fansen kan göra egna remixar. Exempelvis Nine Inch Nails la ut låten "Only" som PT-session på hemsidan. Är det någon som vet fler artister som lägger ut låtar på detta viset?
wonderboy Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Jag och mina elever är också intresserade! Många av mina elever är väldigt intresserade av Dumb Dans remixskola och av att hitta ljudfiler. Alla tips emottages tacksamt!
Straka Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Lamb brukar ha remixtävlingar då och då... verkar inte vara någon på gång just nu dock. Lamb
ketri Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Ja det stämmer ju att Lamb har lagt ut material till låtar. Jag laddade hem material från deras hemsida för bara ngn vecka sedan men nu verkar det som om de plockat bort dem eftersom tiden för remixtävlingen gått ut. De körde samma sak för ett år sedan ungefär med en annan låt... Jag har alla kanaler som fanns tillgänliga vid båda tävlingstillfällena. Beroende på hur det fungerar (lagligt?) så skulle kunna tänka mig att skicka dem till någon/några som är intresserade.
wonderboy Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 Jag har alla kanaler som fanns tillgänliga vid båda tävlingstillfällena. Beroende på hur det fungerar (lagligt?) så skulle kunna tänka mig att skicka dem till någon/några som är intresserade. Är det lagligt så är jag jätteintresserad!
claypool Postat 14 september 2005 Postat 14 september 2005 (redigerat) Muse la ut "butterflies and hurricanes" på deras hemsda förut i en remixtävlig. Vet inte om filerna fortfarande går att få tag i men det kanske kan vara värt att kolla muse Redigerat 14 september 2005 av claypool
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.