Tilly Postat 10 april 2004 Postat 10 april 2004 Hallå alla 😕😆 😄 nja seriöst,, Vad är PORTA för ngt? Jag ser alla tjötar om porta, är det nån förkortning eller liknande? Har aldrig hört talas om porta förut,, BAH,,blir galen om jag inte får reda på vad det är 😄 Snälla hjälpa Jag är bara en lite pojke som inte kan mycket 😄 haha 🙁 Ha det gött alla!
Claes Holmerup Postat 10 april 2004 Postat 10 april 2004 En förkortning av Portastudio. Den ursprungliga Portan körde med kassettband och tillät 4 kanaler med risig kvalitet - men det var ändå en revolution för alla musiker som ville plocka ihop en hemstudio för överkomliga pengar. I dag är nog den typer av Portastudios bortglömda och numera finns det i stället hårddisk-porta, som är betydligt trevligare... Läs mer om de gamla relikerna exempelvis här: http://www.tascam.com/user_stories.php?uid=11
tordA Postat 10 april 2004 Postat 10 april 2004 (redigerat) inte bortglömd alls den här använder jag för att tejpa tester med (t.ex. flöjt, sång och sånt) fast denna vore godis att ha Zoom MRS 1266 10 audiospår plus 2 spår för master när du mixar ner. Alla 10 audiospåren kan ha 10 virtuella spår för alternativa tagningar osv. Du har således tillgång till 100 spår audio att utgå ifrån. Jam, bl.a. Redigerat 10 april 2004 av Rockfart
Tilly Postat 10 april 2004 Trådstartare Postat 10 april 2004 (redigerat) Jo jag kännde på mig att det var något sådant 😕 Man får tacka för infon och adressen Nice Rockfart 😆 Redigerat 10 april 2004 av Roha
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.