Jump to content
Annons

T-racks, värt att köpa ?


suedehead

Recommended Posts

har funderat på att köpa en t-racks för att få ett varmt och proffsigt ljud när jag masterar mina låtar. Har testar den och var ganska imponerad av den ... men den kostar ju en slant oxå , är det värt ? finns det billigare alternativ ?

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
har funderat på att köpa en t-racks för att få ett varmt och proffsigt ljud när jag masterar mina låtar. Har testar den och var ganska imponerad av den ... men den kostar ju en slant oxå , är det värt ? finns det billigare alternativ ?

tack

Ett billigare alternativ är om du köper något annat samtidigt. Då kan du nämligen köpa en OEM-version betydligt billigare... :rolleyes: Jag vet inte om de fortfarande erbjuder OEM-versioner, men de gjorde det tidigare i alla fall - och undertecknad har ett par sådana kvar. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

har funderat på att köpa en t-racks för att få ett varmt och proffsigt ljud när jag masterar mina låtar. Har testar den och var ganska imponerad av den ... men den kostar ju en slant oxå , är det värt ? finns det billigare alternativ ?

tack

Ett billigare alternativ är om du köper något annat samtidigt. Då kan du nämligen köpa en OEM-version betydligt billigare... 😉 Jag vet inte om de fortfarande erbjuder OEM-versioner, men de gjorde det tidigare i alla fall - och undertecknad har ett par sådana kvar. 😮

Sorry guys...

T-Racks OEM är slut nu. Amplitube OEM finns ett par kvar... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick in på t-racks.com för att kolla priserna, €399! Det är ett saftigt pris.

Det var flera år sedan jag testade T-racks, hade nog Waves som referens då, men den gav inte något särskilt positivt intryck.

Idag finns det en otrolig mängd pluggar att välja bland. Jag föreslår att du börjar gå igenom de gratispluggar som finns tillgängliga. Flera av dom är riktigt bra, helt jämförbara med kommersiella pluggar.

Jag utgår fräckt från att du sitter med PC och ett VST-kompatibelt inspelningsprogram. Börja då med ett besök hos TbT och ladda hem 'Pocket Limiter' och 'Saturated Driver'. Två "varma" kompressionspluggar.

Gå sedan vidare till Christian Buddes hemsida och ladda hem poshifopit. En ful men funktionell och väljudande flerbands-EQ med valbara filter.

En transparent limiter hittar du avslutningsvis hos Buzzroom.

Ytterligare smultronställen:

Voxengo

Smartelectronix - Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är kluven till T-racks (har för mig att jag skrev om det för länge sen).

Första gången var jag helt lyrisk...WOW vilken grej, den här kommer jag alltid använda....på allt mitt material!

Andra gången...nåja kompressorn är ju rätt skön faktiskt.

Tredje gången....fattar inte vad jag ska med denna till, nä det blir in i "förrådet" med T-racks! Kanske får användning av det lite längre fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången var jag helt lyrisk...

Exakt min erfarenhet, fast av PSP Vintage Warmer! Först ett 🙂 , sedan ett 😉 och sist ett 😛

haha nu börjar jag fundera , kommer jag verkligen använda den 😉

tack för tipsen iaf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

checka izotope ozone. mycket, mycket, mycket mustig plugg. allt-i-ett-där-allt-låter-skitbra-plugg. dussutom med ett mycket ryndskepps liknande gui.

dessutom är den billig

Redigerat av hank
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan tycka att det finns en del gott att säga om T-racks. Bra presets som ändå gör ett mastringsliknande jobb med dina alster. Om man inte har ork att sätta sig in mastrande och ändå vill trycka till slutmixen så fungerar en del av presetsen faktiskt riktigt bra.

Som alla andra pluggar kräver den hårt med tid och arbete för att kunna användas rätt och det tar lite tid, men när man väl kommit över det så har den många möjligheter. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

abnormalbrain (oregistrerad)

Jag tycker att det är svårt att förstå vad alla knapparna och rattarna gör. Jag är van vid vanliga plugins, så jag andvänder det nästan aldrig. Ibland kan jag andvända softclippern. Däremot har jag andvänt waves pluggar som är lite lättare att förstå, och som man får ett lyckat resultat med snabbt. Det enda jag inte förstår är multibandskompressorerna som waves gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...