Jump to content
Annons

Angående hemstudio mixer!

Recommended Posts

hilme (oregistrerad)
Postat

Förstör en mixer mitt fina ljud?

Jag har fått tag i ett Echo Layla ljudlort och fick lyckorus då min uppgradering från SB live gav storartat resultat i både ljud och livskvalitet.

Dock, insåg jag till min förtvivlan att, på grund av Laylas rådande in/utgångshysteri så var ett mixerköp oundvikligt. Så kallad budgetmixer kom på tal.

Kommer ljudkvalitet bibehållas om man kör signalen via en Phonic MM alt. Mackie mixer (behringer och alto förefaller uteslutet, eller?).

Kommer ljudkvalitet inte påverkas överhuvudtaget utan endast brus appliceras? I sådana fall, är bruset märkbart då jag bland annat kör ut i Hifi-system (layla är tyst som döden)

Kommer jag behöva satsa på dyrare mixrar eller stillas mina krav vid 1000 lappen?

Jag söker svar.

//hilme

Annons
Postat

Vad beträffar kvalitén på Phonic så är den jämförbar med både Behringer och Alto.

Mackie kan inte jämföras med de tre ovanstående.

Självklart kommer ljudet att påverkas (positivt eller negativt kan bara du avgöra) då signalen behandlas i ytterligare en burk. Det viktigaste är dock att billiga mixers brusar mer än lite dyrare bord.

Använder själv en Phonic till mina synthar vid livegig vilket funkar bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.