Jump to content
Annons

Pausmusik


Linus

Recommended Posts

Satt just i ICA Bankens (ja, det är ICA som särskriver - inte jag) telefonkö och fick lyssna på pausmusik. Det var riktigt sunkiga texter i de låtarna ska jag säga!

Den sista började jag garva högt åt. 😄

Man kan äga.

Man kan äga...

...guld och silver.

Men inte en människa.

Inte en människa.

Man kan äga.

Man kan äga...

...guld och silver.

Men inte en människa.

Inte en människas känslor.

Na na na naa, na na na naa.

Inte en människas känslor, na na naa.

Ska vi börja skriva pausmusik kanske? Det verkar ju inte krävas speciellt mycket för att skriva sådana låtar. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hade varit ballt att ta kontakt med ICA och få dom att ge vinnaren av studiotävlingen 2000:- ICA-pengar mot att i gengäld spela upp den vinnande låten i deras telefonkö. Dom kan ju själva vara jury då, så blir det ju verkligen den låten som passar bäst för ändamålet som vinner! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

man kan vänta,

man kan vänta,

på att få komma fram

men inte fan,

inte fan..

man kan vänta,

man kan vänta,

på att få komma fram

men inte fan,

inte fan gör man det

na na na naa, na na na naa

inte fan gör man det, na na naa

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt just i ICA Bankens (ja, det är ICA som särskriver - inte jag) telefonkö och fick lyssna på pausmusik. Det var riktigt sunkiga texter i de låtarna ska jag säga!

Den sista började jag garva högt åt. 😄

Man kan äga.

Man kan äga...

...guld och silver.

Men inte en människa.

Inte en människa.

Man kan äga.

Man kan äga...

...guld och silver.

Men inte en människa.

Inte en människas känslor.

Na na na naa, na na na naa.

Inte en människas känslor, na na naa.

Ska vi börja skriva pausmusik kanske? Det verkar ju inte krävas speciellt mycket för att skriva sådana låtar. 😳

Det är visst Du som särskriver, Linus! Det syns väldigt tydligt i Ditt inlägg. Skylla på ICA, va?! Som om de inte skulle ha nog med ehec-infekterad euroshopper-färs och smittsallad från Halland?!

Sen undrar åtminstone jag vad Du tycker är sunkigt med texten? Är det inte så som det sjungs? Det var en av de bästa svenska låttexter jag läst på länge! (Jag läser för övrigt EXTREMT sällan svenska texter).

Sen undrar jag lite över ljudkvaliteten. Om jag nu totar ihop ett litet alster och försöker kränga det till ICA, behöver jag lägga nån bas? Behöver jag lägga några high-passfilter över huvud taget? (Här var det JAG som sär skrev!)

Svara Linus, jag har suttit i den där j-a telefonkön i 45 minuter nu och jag har fortfarande inte hört låten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Förresten, vad är det för rolig inspelningsgrunka som Du försöker få loss deg till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Svara Linus, jag har suttit i den där j-a telefonkön i 45 minuter nu och jag har fortfarande inte hört låten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Förresten, vad är det för rolig inspelningsgrunka som Du försöker få loss deg till?

Jag vet väl inte hur lång playlist de har... 🙁

Men varje låt när jag satt i kö var ju helt galen. Låten jag citerade var bara en i mängden.

Jag skulle inte ha nån deg. Jag skulle bara ändra adress för ICA-kortet. 🙂

man kan vänta,

man kan vänta,

på att få komma fram

men inte fan,

inte fan..

man kan vänta,

man kan vänta,

på att få komma fram

men inte fan,

inte fan gör man det

na na na naa, na na na naa

inte fan gör man det, na na naa

HAHAHAHA! 😄😉😛🙁

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

När man äntligen kommer fram borde man säga (med Robot-röst):

Hej, du har nått fram till kunden Hans, han kan inte ta ditt samtal just nu då han måste skriva ett väldigt viktigt inlägg på

studio.se men var god dröj kvar så blir det strax er tur... och så lägger man luren mot radion och fortsätter surfa 😄!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar välja ganska bra telefonmusik NÄR jag väl sätter igång den.

Inte alltid.

Men brukar mest ha 90tals musik sån som alla känner igen.

Faktiskt ingen som klagat hittills, förutom en gammal dam som kallade det för hysteri 😕

Men alla väljer sin egen som jobbar med telefon 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...