vaguely Postat 10 april 2004 Dela Postat 10 april 2004 Tja. Har funderingar på att skaffa in ett nytt ljudkort till min dator. Har just nu bara det kort som hängde med datorn när jag köpte den. så min fråga är om man behöver tänka på nåt när man köper ljudkort och har en lite mer begränsad dator. (jag har en dell, 266mhz, köpt 98.) Ge gärna lite tips på bra ljudkort som gärna är lite i den billigare prisklassen för studenter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
classic Postat 10 april 2004 Dela Postat 10 april 2004 Ärligt talat, vad ska du med ljudkort till i en sådan gammal relik...? Du kommer inte att kunna köra något vettigt inspelningsprogram på 266MHz PC. Vad ska du använda datorn till? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 10 april 2004 Dela Postat 10 april 2004 Ärligt talat, vad ska du med ljudkort till i en sådan gammal relik...?Du kommer inte att kunna köra något vettigt inspelningsprogram på 266MHz PC. Vad ska du använda datorn till? Det är väl inte riktigt sant Om dom kan göra riktigt bra musik med en ruskig gammal 4:86:a med 90mhz i cpu kraft, så kan han nog me göra riktigt bra musik med en 266mhz:are 😕 Jag vet dock inget kort som du kan köpa,, Sound Blaster Live? Borde väl funka.. Kolla in det 😆 Och lycka till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 10 april 2004 Dela Postat 10 april 2004 Vad har du för operativsystem? Windows 98? Du kommer inte att kunna köra något av de nyarere musikprogrammen. Men du får nog igång några kanaler stereoljud i 16 bit/44kHz på den datorn i alla fall. Jag minns att jag för väldigt länge sedan körde 5 audiokanaler med Cakewalk Pro Audio på en Pentium 90... Så visst går det att göra musik på en gammal dator - men du måste använda minst lika gamla program som datorn. =) Letar du så hittar du säkert en begagnad Cubase Score eller Cakewalk som du kan köpa billigt. Som ljudkort skulle jag rekommendera dig att kika på ett Terratec eller M-Audio. De är billiga, men har bra kvalitet ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vaguely Postat 11 april 2004 Trådstartare Dela Postat 11 april 2004 yesbox. det är Windows 98. Jag använder just nu Cakewalk men funderar på att börja testa cubase eller protools. JAg har för tillfället inga planer på nåt kort där jag kan spela in mer än två kanaler samtidigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 12 april 2004 Dela Postat 12 april 2004 Vart blev mitt andra inlägg av???? 😠 Svarade med att jag hade ett kort över. Men det försvann tydligen 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 13 april 2004 Dela Postat 13 april 2004 Vart blev mitt andra inlägg av???? Svarade med att jag hade ett kort över. Men det försvann tydligen 🙂 Du klickade kanske på knappen Anmäl? Ett vanligt fel, tycks det som. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
classic Postat 13 april 2004 Dela Postat 13 april 2004 (redigerat) Vart blev mitt andra inlägg av???? Svarade med att jag hade ett kort över. Men det försvann tydligen 🙂 Det fins två olika trådar i forumet. En under "Inspelning" också. Andra tråden Redigerat 13 april 2004 av classic Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 13 april 2004 Dela Postat 13 april 2004 Ahhaaaa. Där var det. Vaguely kolla "ANDRA TRÅDEN". Där finns ett erbjudande till dig 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Steven Hyde Postat 13 april 2004 Dela Postat 13 april 2004 klart du kan spela in på en sån gammal dator även om du inte ska räkna med 48 kanaler direkt. Jag körde på en 233mhz som jag senare upgr. till 333mhz med cakewalk 8 det funkade men efter några kanaler och lite plugins blev det tungt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.