furstan Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Hej! Jag undrar lite över det här med kondensator och dynamisk mikrofon.. den ena passar till vissa saker och den andra till andra saker.. men är det så stor skillnad? jag vill inte göra någon superinspelning men vill att det ska låta som "vanliga" låtar för det otränade örat.. Räcker det med några sånna här micar https://www.thomann.de/thoiw5_tbone_mb55_pr...4711cadbaccf4d5 för att mica trummor, sång, bas m.m. ? Mvh Kristoffer
PetePizza (oregistrerad) Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 (redigerat) Hej. Prova att använda sökfunktionen då denna kommer ge dig de svar du söker om mikrofoner + massor därtill. 😉 Redigerat 13 september 2005 av PetePizza
Eliasson Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 du klarar dig ett tag med ovan nämda mickar. Sen ju mer du spelar in kommer du att längta efter dyrare och bättre mikrofoner. Det är ju en smaksak och ingen kan ju riktigt säga hur just din inspelning ska komma att låta. Jag gjorde som du, började med "sunkmickar" och "noname" mikrofoner. Det var skitkul och efterhand lärde man sig inspelningsteknik och fick möjlighet att testa fetare mikrofoner. Så kör på med billighetsmickarna men vänta dig inga underverk. Men det är roligt 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.