Jump to content
Annons

Panna i pianoroll


Danabacken

Recommended Posts

Annons
Finns flera varianter. Jag skulle skapa ett sequencertrack till mixern och automatisera där.

Det var så jag brukade göra med, men då pannar man ju alltihop. Jag vill bara panna en liten ton i melodin, finns det inget sätt att göra det? (Tack för svaret)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju genom att högerklicka på pan-knappen på mixern och välja edit gå in och rita automation ned till 64-delar (tror jag?). Det borde väl funka?

Om din pannade ton behöver få klinga ut så går det ju också att skapa ännu en malström (med samma patch) och låta den spela endast den tonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är samma ton(er) som alltid ska panoreras kan man skapa en combinator med två malströmar med samma patch, panorera ut den ena längst till höger (eller vänster om det är det du vill) i mixern och sedan ställa in i combinatorns Key Mapping-fönster att bara den malströmen ska gälla för en specifik ton. Då slipper du dela upp melodislingan i sequencern, vilket skulle försvåra det om du vill göra små ändringar i melodin i framtiden då man förlorar översikt. Men det kanske är onödigt krångligt, vad vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...