Jump to content
Annons

folk-elektronika-ljudkonst-nånting

silkwood

Recommended Posts

Som om jag inte vore nog musikaliskt splittrad redan så fick jag en idé:

Finnes - Proffesionell folkmusiker, spelar knäppinstrument (mandola, låtluta), sälgflöjt och lite annat. Har kontakt med en hel del andra instrumentalister och sångare. Umeå.

Sökes - Driven ljudkonstnär/producent av elektronika, noise, ambient etc som är öppen och eventuellt vansinnig.

För - ful-ljudprojekt där den akustiska grunden är folkmusik/etnoinstrument vridna till oigenkänlighet (eller inte) av dig. Exempelvis skickar jag en massa ljudfiler med både ljudexempel och spelade låtar på diverse instrument. Du gör precis vad du vill med dem för att stå ut. Jag är alltså inte ute efter nån Sorten Muld/Nordman/Sarek grej, utan något helt fritt från naturromantik och egentligen fritt från folkmusik också. Typ: de här ljuden finns, vad kan man göra av dem? Vore jädrigt spännande att se.

Det allra roligaste vore ju om du/ni fanns i Umeå så man kan göra det live. Det skulle vara...svettigt, mysko, mörkt och fult. Men vackert och drömlikt. Vete katten. Blir det bra kan man ju fixa ett gig på nån skum elektrofestival eller nå.

Är ni intresserade så hör av er och skicka en länk till nått ni gjort så kanske det händer nått kul!

Lite länkar till ett par låtar jag spelar på:

/Daniel F

Dela på andra sajter

Annons
Ville bara säga att det lät sjukt bra! 😆 Vilka är det som spelar mer?

Trevligt, tack så mycket! Det är jag och min nyckelharpspelande kompanjon sedan urminnes tider (mja, sen gymnasiet...) Daniel Pettersson. Är från våran andra platta, inspelad i Ballerina Audio.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.