Jump to content
Annons

Hörlurar till Mp3 Spelare


Tranback

Recommended Posts

Annons
Hej!

NÄgra som Àr vÀldigt bra just till iPOD och annat bÀrbart som ju inte Àr sÄ effektstarka förstÀrkare Àr Koss Porta Pro, 249 kr!

Finns nog inget under 500:- (om ens ngt?) i den storleken som Àr lika bra!

har ett par porta pro men dom Ă€r lite klumpiga+ att dom gick sönder nĂ€r dom lĂ„g i vĂ€skan nĂ€r jag flög đŸ˜±

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej,

Jag köpte just i dagarna ett par in-ear Sony pluggar. Jag tog i och köpte de dyraste de hade pĂ„ Dixons taxfree, kostade 30 GBP (typ 400). Dom sitter bra med en bygel som sitter runt örat. Fast jag Ă€r rĂ€tt besviken pĂ„ ljudet! De har en typisk "smiley" eq-kurva. Överdriven bas och hög vass diskant, och suprtunnt mellanregister. Fast dĂ„ jĂ€mför jag med mina Sennheiser HD 280 Pro, och det kanske inte Ă€r riktigt rĂ€ttvist. Sony modellen heter MDR-EX81SL. Jag rekommenderar inte dessa alltsĂ„!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Nej nej nej usch usch akta dig för the plug, prova iallafall innan

för mig blir ljudet alldeles för basdominerat och diskanten försvinner ju nÀstan!

man mÄste ha dom instoppade i örat pÄ ett speciellt sÀtt för att ljudet ska bli bra, och dÄ sitter dom inte sÄ stabilt, ramlar lÀtt ur.

SjĂ€lva dynorna som sitter pĂ„ har slitits ur (en vecka gamla?) 🙂

Tycker inte att mina plugs (Spark Plug, vet inte om det Àr nÄgon skillnad förutom att dom Àr snyggare) Àr bra alls. Ljudet bara bra nÀr man fÄr till det dÀr me att stoppa in dom rÀtt!

tar för övrigt alldeles för lÄng tid att stoppa in dom i öronen

//sÄdÀr kommer inte pÄ nÄt mer att gnÀlla pÄ... men det som Àr posetivt Àr ju att det Àr bra ljud (ibland? haha) för 200 spÀnn

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Nej nej nej usch usch akta dig för the plug, prova iallafall innan

för mig blir ljudet alldeles för basdominerat och diskanten försvinner ju nÀstan!

man mÄste ha dom instoppade i örat pÄ ett speciellt sÀtt för att ljudet ska bli bra, och dÄ sitter dom inte sÄ stabilt, ramlar lÀtt ur.

SjÀlva dynorna som sitter pÄ har slitits ur (en vecka gamla?) :rolleyes:

Tycker inte att mina plugs (Spark Plug, vet inte om det Àr nÄgon skillnad förutom att dom Àr snyggare) Àr bra alls. Ljudet bara bra nÀr man fÄr till det dÀr me att stoppa in dom rÀtt!

tar för övrigt alldeles för lÄng tid att stoppa in dom i öronen

//sÄdÀr kommer inte pÄ nÄt mer att gnÀlla pÄ... men det som Àr posetivt Àr ju att det Àr bra ljud (ibland? haha) för 200 spÀnn

😏

Ljudet Àr lÄngt mycket högre kvalitet pÄ Àn de andra lurarna i 120-200-kronors klassen. Sen att de stÀnger ute omgivningen Àr ju underbart! Hur mÄnga smÄ och bekvÀma hörlurar kan du anvÀnda pÄ bussar, tÄg, fabriker osv. utan att behöva höja volymen sÄpass mycket att de skÀr i öronen?

Dessutom lÀcker de mindre ljud utÄt ocksÄ.. finns inget vÀrre Àn kids som sitter och lyssnar pÄ crazy frog med sina jÀvla telefoner!

Men men.. vissa hyllar the Plug, andra hÄnar dem.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag rekommenderar ocksÄ the plug, de finns ju t.o.m. för under hundralappen pÄ sina stÀllen nu. VÀldigt lÀttdriva och eftersom de dÀmpar ljud utifrÄn sÄ vÀl behöver man inte spela sÄ högt vilket Àr bra bÄde för öron och batterier. DÀremot kan de ta ett tag att vÀnja sig vid, det kÀnns ungefÀr som att gÄ runt med vanliga hörselproppar i öronen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad du bör tÀnka pÄ med the Plug Àr att den bara funkar till vissa typer av öron. Jag t ex fÄr inte med all kraft i vÀrlden in dom i öronen och likadant var det för tvÄ av mina vÀnner som provade dom. Förövrigt sÄ gick det inte att knÄda ihop dom som vanliga skumproppar dÄ de svÀllde upp igen pÄ under sekunden. Man hann inte stoppa in dom i öronen innan de svÀllt.

Köp inte utan att ha testat Àr mitt rÄd.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag testade ett par the plug idag och dom passade verkligen inte mina öron dÄ mina öron Àr ganska smÄ.

Har ni nÄgra andra att tipsa om?

Samma problem för mig, bra att du testade! Vet dock inget annat alternativ.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag gillar mina Koss The Plug; helt okej ljud i förhÄllande till priset. NÄgon tipsade nÄgonstans om att man kan plocka bort kuddarna som sitter pÄ frÄn början och byta ut mot ett par "granar" (25-kronors öronproppar frÄn apoteket) som man har klippt av toppen pÄ. Jag har inte prövat sjÀlv, ville inte klippa sönder mina, men det ska tydligen fungera alldeles utmÀrkt för de som inte fÄr in The Plug i öronen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag gillar mina Koss The Plug; helt okej ljud i förhÄllande till priset. NÄgon tipsade nÄgonstans om att man kan plocka bort kuddarna som sitter pÄ frÄn början och byta ut mot ett par "granar" (25-kronors öronproppar frÄn apoteket) som man har klippt av toppen pÄ. Jag har inte prövat sjÀlv, ville inte klippa sönder mina, men det ska tydligen fungera alldeles utmÀrkt för de som inte fÄr in The Plug i öronen.

Jo jag McGyver-fixade mina genom att para dem med mina Alpine-proppar. Kunde dock inte bli nÄgon permanent lösning dÄ jag anvÀnder dom till annat. Ska fan köpa ett par apoteketproppar idag sÄ jag kan börja anvÀnda kosspluggarna...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 Ă„r senare...
Köp inte the Plug utan att prova dom innan, varken jag eller min kompis kan fÄ mina att sitta kvar i öronen. DÄ spelar det liksom ingen roll om dom endast kostar 200 kr och lÄter prima.

sÄ e det i början innan dem har blivit mjuka

Eller om man har trÄnga hörselgÄngar som mig.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Köp inte the Plug utan att prova dom innan, varken jag eller min kompis kan fÄ mina att sitta kvar i öronen. DÄ spelar det liksom ingen roll om dom endast kostar 200 kr och lÄter prima.

sÄ e det i början innan dem har blivit mjuka

Eller om man har trÄnga hörselgÄngar som mig.

men dem blir mjukare nÀr man har andvÀnt dom ett tag(iallafall för mig)

och lÀttare att forma

Redigerat av rajraj
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Creative EP630 Àr faktisk ett bra plug lur! sitter bekvÀmt i örat och som har rÀtt bra ljud coh so stÀnger ljudet vÀl frÄn omgivningen med hjÀlp av magneter neudymium! + fÄr man 2 kudar i olika storlÀkar som kanske en som kommer o passa för dina öron! kostar under 300!!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SHE8500_00_webImage370.jpg

In Ear-lurar frÄn Philips! RÀtt trevliga faktiskt! Sitter bÀttre i öronen Àn The Plug, och ger inte alls samma överdrivna bas.

LĂ€nk..

Finns en dyrare variant ocksÄ...

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag fick problem med mina öron efter flitigt The Plug anvÀndande. SÄ jag skulle inte rekommendera dem..

Problem? Hur yttrade det sig?

Eksem eller hörselskador?

Det Àr ett kÀnt faktum att man inte ska anvÀnda den typen av hörselskydd som The Plug baseras pÄ mer Àn en gÄng, sen ska de slÀngas. Risken finns annars att man utvecklar öroninflammation och eksem m.m.

Jag hade iaf lite problem med klÄda nÀr jag körde med The Plug.

/Daniel

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag sÀger bara Shure E2c!

Alldeles utmÀrkt ljud i dom. det bÀsta med dom Àr att dom vilar i öronsnÀckan, och inte ögongÄngen.

hade apples inear innan, men dom bara gled ut.

men kolla in dom hÀr shure E2c @ dustin 700 kr. vÀrd varenda krona!

och sÄ en förklaring hur man sÀtter pÄ sig lurarna för dom som undrar

bild at shures sida.

Redigerat av vagge
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag fick problem med mina öron efter flitigt The Plug anvÀndande. SÄ jag skulle inte rekommendera dem..

Jo, samma hÀr. Blev alldeles för vasst ljud för mina stackars öron...

Skulle kanske funka bÀttre nu med min nya mp3-spelare som har stÀllbar EQ, men jag har skaffat ett par hÀrliga Sennheiser-lurar istÀllet.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...