Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag ställde mig själv den frågan när jag skulle uppdatera för några dagar sedan.

Generelt så tycker jag att SX3 absolut var värt pengarna. Programet känns stabilare än vad SX2 gjorde på min dator. Inplace editor och diverse förbättringar gör hela grejen! En sak som intresserar mig mycket är det nya "Studio konceptet" vilket gör att man nu kan plugga in en extern synt och arbeta med den som om den vore en mjukvarusynt. Har dess värre inte riktigt blivit vän med funktionen ännu men det kommer väl...

PS. Dessutom så är det kul att hänga med i utvecklingen. Dom flesta tips som man läser i musiktidningar brukar hänvisa till den senaste uppgraderingen även om vissa funktioner går att använda på äldre program. DS.

BYT NU!!!! 😆

Postat
! En sak som intresserar mig mycket är det nya "Studio konceptet" vilket gör att man nu kan plugga in en extern synt och arbeta med den som om den vore en mjukvarusynt. Har

Hm... Det funkar väl i SX2 oxo ?

Så kör jag hemma iaf, alltså om jag förstår dig rätt.

jag styr mjukvarusynthar med en annan hårdvarusynth, .

det funkar ju klockrent hos mig iaf

/Perrra

Postat
ja jag undrar alltså om det är värt att lägga ner 1600 kr på att upgradera Cubase från SX 2.0 till SX 3.0?

Jag avvaktar med att uppgradera. Varje nytt versionsnummer brukar ställa större krav på hårdvarans prestanda. Som jag arbetar nu kan jag arbeta relativt fritt med kring 20 - 30 spår. Om SX3 kräver mer av datorn skulle jag bli tvungen att investera i hårdvara också, vilket skulle göra det dyrare än 1600 kr.

Postat

Hej!

Jag kör med "minus 1 taktiken"!

Man tar versionen av programmet man är intresserad av minus 1 vilket ger det bästa = ngt sånär buggfria programmet!

Just nu i Cubase, SX3 "minus 1" = SX 2 och således kör jag SX 2 tills SX 4 kommer ut! ( för då komma jag köra?)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.