Jump to content
Annons

Ja vill inte streama...


Danabacken

Recommended Posts

...Jag vill ladda ner till hårdisken! 😛 Hur gör man för att få bort det där? 😄 ... 😄 (Vet ni hur man gör, för jag blir galen snart?)

Det går så supersegt när man ska streama från demoinspelningarna! 😄

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
...Jag vill ladda ner till hårdisken! 😄 Hur gör man för att få bort det där? 😄 ... 😠 (Vet ni hur man gör, för jag blir galen snart?)

Det går så supersegt när man ska streama från demoinspelningarna! 😄

högerklicka/spara som?

😛

Jag provade det, men då fick jag bara den lilla snutten som jag hade streamat innan, inte hela låten. 🙂 *Gråt, gråt*

Link to comment
Dela på andra sajter

...Jag vill ladda ner till hårdisken! 😄 Hur gör man för att få bort det där? 😄 ... 😠 (Vet ni hur man gör, för jag blir galen snart?)

Det går så supersegt när man ska streama från demoinspelningarna! 🙂

högerklicka/spara som?

😛

Jag provade det, men då fick jag bara den lilla snutten som jag hade streamat innan, inte hela låten. 😠 *Gråt, gråt*

hmmm...Vad har du för skumm webläsare? 😄

I min så streamar den ifall jag inte trycker spara som. Men gör jag det får jag ner hela låten... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tar vi det från början:

Är det alltså en MP3-fil som automagiskt öppnar en låtspelare i din browser, vilket gör att du inte kan ladda ner filen?

eller..

Är det en låt på en site som man bara kan streama? Isåfall går det inte att ladda ner filen i sig, men det går att spela in den naturligtvis.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

D Vibe: Ja, den öppnar en sida som man BARA kan streama ifrån. Och det går inte heller att klicka andra musknappen, och "spara som". Men när jag ska streama så är det JÄÄÄÄTTESEGT!

😱 *buuuhuuu!, *Snyft!*

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

2 lösningar här..

Om länken leder till en *.m3u fil så streamas alltså mp3 låten.. Om du laddar hem den lilla snutten till din hårddisk så kan du se faktiska sökvägen till *.mp3 låten om du öppnar den i en texteditor. Tyvärr så använder många sajter som t.ex soundklick med fler en databsomskrivning som kan göra det hart när omöjligt att komma åt själva *.mp3 låten.

Andra lösningen innebär (om du har ett ljudkort som stöder det) att du väljer "record what you hear" till ett spår i Cubase eller annan audioprogramvara och spar låten sen i önskat format..

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

D Vibe: Ja, den öppnar en sida som man BARA kan streama ifrån. Och det går inte heller att klicka andra musknappen, och "spara som". Men när jag ska streama så är det JÄÄÄÄTTESEGT!

😱 *buuuhuuu!, *Snyft!*

.. vad är det för stream? Om det är en m3u så går det troligtvis att spara ner m3u:n och öppna den med en texteditor för att se vart den pekar någonstans. Därigenom går det att ta ner mp3-filen.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...