Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

banner200x555.jpg

LÅTNAMN: Ask Me

ARTIST/GRUPP: Nikolaus von Knorring

GENRE: Rock med lite elektro

LÅTLÄNGD: 3:33

KOMPOSITÖR: Nikolaus von Knorring

MEDVERKANDE: slaptap, Twilight Zound och Anneli Rydahl

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,25 megabyte

STATUS: Redo att spelas

🙂

Här kommer en låt som ni finner några av forumets användarna på, slaptap(bas), Twilight Zound(keys) och jag på sång. Tackar dom så för hjälpen jag fått. Denna låt kommer som en försmak på ett projekt av inspelningar jag håller på med.

Redigerat av Nikolaus
Annons
Postat

Det här soundet får mig att associera till signaturmelodier till tecknade serier, typ en hårdare version av bumbibjörnarna. Det är förmodligen din speciella (men bra) röst samt de delvis lite plastiga ljuden som gör detta.

Ljudbilden är helt ok i mina öron 🙂🙂

Postat

Helt ok men uttalet är ju under all kritik. Bra ljudbild och mix tycker jag annars och den lilla melodislingan är snygg.

Postat (redigerat)

Trevlig låt. Enkel men fortfarande innovativ. Du har ett fint och känsligt vibrato när du avslutar dina fraser.

Musiken är lite platt men samtidigt är det lite av grejen. Själv vill jag på nått sätt förstora ljudbilden men fortfarande ha kvar den simpla känslan. Trummor kanske kunde ha lite större och djuppare sound och gitarren kanske dubbleras, eller nått.

Var tvungen att lägga till att den kvinnliga rösten är riktigt snyggt!

Redigerat av Kanqin
Postat (redigerat)

martinm> ang. tecknad serie.

Ja de kanske det gör. Va roligt att få höra. Har aldrig tänkt på liknelser förutom artister. Då kanske man ska fixa en animerad video till låten med nån söta nalle och en elak med lite upphåttade ögonbryn så att de ser rite rockiga ut. Finns nån frivillig att bli en nalle? Vilka karaktärer tror ni skulle behövas? 😛 heh

Redigerat av Nikolaus
Postat
rösten är helt sjukt bra alltså!

Tack! Kanske vill du adda den till någon av dinna låtar. Har vart in och lyssnat och de låter super nice!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.