Jump to content
Annons

Liten presentation


Hellpig

Recommended Posts

Hej!

Jag har hängt runt lite forumet ett tag nu och tyckte att det kunde vara dags för en kort presentation.

Spelar i först hand gitarr men de senaste åren (!) har det inte varit så mycket av den varan men intresset för att kunna spela in digitalt har växt efterhand. Skaffade en PodXT i vintras, sedan Cubase. Spelade in trummaskin, bas och gitarr via Poden med så där resultat. Köpte ett midikeyboard (CME UF6) och körde via USB med fruktat latency som resultat. Efter datorbyte drabbades jag dessutom av utbrott av vitt brus vid inspelning via POd'en - tjohoo! Så nu i veckan tog mitt tålamod slut och jag köpte ett M-audio 410 Firewire-ljudkort, vilket jag är hemskt nöjd med så här långt.

Lyssnar mycket på gammal rockmusik (Purple, Zeppelin, KISS, Pink Floyd med mera) men har även en del mer moderna inspirationskällor (Patchwork m fl). Jobbar med IT till vardags men är rätt trött på't. Dock ser det inte som om arbetsmarknaden har något annat att bjuda på tills vidare... Är dessutom nybliven pappa så har fått lite mindre tid över för musik.

That's it. Hoppas på att kunna bjuda på en inspelning snart, så fort min värsta prestationsångest släppt. Och ja, till sist, mitt nick... lång historia som går ut på att jag lirade i ett metalband på 80-talet. Trummisen tyckte att vi skulle ha ett urcoolt typiskt metalnamn (Death Angels, Demon Souls eller tja, ni fattar) varpå jag lite sarkastiskt föreslog "Hellpigs". Sedan dess har jag använt det namnet i datorsammanhang.

/Magnus Cassersjö

www.kadaver.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...