Jump to content
Annons

betyg  

7 röster

1. 1. betyg

• 5. mvg
      1
    • 4. vg
      2
    • 3. g
      1
    • 2. g-
      0
    • 1. ig
      1

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: dddtt303_short

* ARTIST/GRUPP: Kristoffer Zaar

* GENRE: Trum & bas-acid

* LÅTLÄNGD: 6:58

* KOMPOSITÖR: Kristoffer Zaar

* PRODUCENT: Kristoffer Zaar

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3 @ 192kbps

* STORLEK: ca 9mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK:

Gjorde denna låten på 2 timmar som ett test om jag kunde göra trum & bas med tb303:or som grund.

Så det är 2 st 303 + trum.

Lite repetativ acid-trum&bas helt enkelt 😛

(första och enda trum&bas-låten jag gjort.)

vore kul att höra vad ni har att säga bara.

Redigerat av olke
Annons
Postat (redigerat)

Oh, jag gillar det här. Särskilt när du öppnar upp och det lite mer melodiösa arpeggiot kommer in.

303:an låter lite konstigt dock, tycker jag nog allt. Jag antar att det inte är en riktig, vad har du använt för emulering?

Edit: Det där med 303an är nog bara inbillning. Jag har ingen aning när jag tänker efter.

Redigerat av mornel
Postat

@mornel:

Det är mycket riktigt emulerat, av en vst 'bassline303.'

Dock så emulerar den helt perfekt, låter otroligt bra.

Du kan skruva till en 303 till "oigenkännelighet".

Anledningen till att du inte tycker det låter som en 303 är att grundbasgången är dels EQ:ad och lite distad för att få mer kräm i den, + att den är tillskruvad att låta så fet som det bara går.

Melodin är ganska klassiskt 303:ljud tycker jag väl ändå, dock en hel del reverb och delay på..

Men som sagt

Det är så nära 303:a man kan komma i mjukvaruvärlden 😛

kul att du gillade det iaf!

Postat
grundbasgången är dels EQ:ad och lite distad för att få mer kräm i den, + att den är tillskruvad att låta så fet som det bara går.

Melodin är ganska klassiskt 303:ljud tycker jag väl ändå, dock en hel del reverb och delay på..

Javisst, melodin låter mer typiskt. Det var mest något med sliden jag tänkte på, men det var nog bara inbillning. Sånt är ju dessutom bara petitesser - det låter bra. Om du inte hade nämnt 303 hade jag inte ens reflekterat över det, förstås.

Postat

@Pellesnusk: svårt att hitta bra trum&bas-trumljud ljud, så jag har klippt i lite loopar och mecklat. Blandat loop + trummaskin.

Gjort på 2 timmar som sagt, skulle kunna lägga oändligt mer tid på beat:et, men orkade inte. lekte bara lite 😉

kul att du gillade!

Postat

tjo!

va lite tveksam när jag läste beskrivningen (har skitsvårt för de mesta som är 303-baserat)

men här lyckas du jäkligt bra speciellt som det är hopslängt på 2h.

Postat
tjo!

va lite tveksam när jag läste beskrivningen (har skitsvårt för de mesta som är 303-baserat)

men här lyckas du jäkligt bra speciellt som det är hopslängt på 2h.

tack 🙂

kul att det gick hem!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.