Shine (oregistrerad) Postat 9 april 2004 Postat 9 april 2004 Hej! Har ställt frågan förut men provar igen då ingen tycks veta detta verken här eller på cubase.com 😉 Kanske finns det någon som lyckas knäcka denna irriterande nöt......vore sååååå tacksam. När man tidigare satte R före L och tryckte igång loop så kunde man hoppa över ett stycke vilket är jätte smidigt om man vill testa hur det låter innan man kortar ner ett stycke. Men det fungerar inte så i SX........ hur gör man????? Glad Påsk
ORCACHRIS (oregistrerad) Postat 19 april 2004 Postat 19 april 2004 Hej på dig. Saken är som den att du måste uppdatera till SX/SL2. Denna bugg rättades aldrig till i Generation 1. Sad but true!
Shine (oregistrerad) Postat 20 april 2004 Postat 20 april 2004 Hej på dig. Saken är som den att du måste uppdatera till SX/SL2. Denna bugg rättades aldrig till i Generation 1. Sad but true! TACK!!!!! Äntligen någon som knäckte min nöt!!....... jag som idiot letat, misstänkte att det kunde vara så men nu äntligen vet jag. Jag kan ändå inte låta bli att fundera på om jag är ensam om att använda denna funktion eller att ej ha upgr till SX2!?! Är sur på SX...... Buggit, och krångligt är inbiten i Cubase sen Atari tiden....SX har gett mer huvudbry än glädje, men kanske handlar det om att inse att SX har inget med Cubase att göra, det är ett helt nytt program, mina gedigna Cubase kunskaper är till föga hjälp i SX. Sneglar mer och mer åt Logic. Är SX2 det stora lyftet? saknas det fortfarande viktiga funktioner? Är det fler än jag som kört Cubase sen Atari tiden och känner att SX inte riktigt är vad man hoppades på? Mvh 😆
Majken Postat 20 april 2004 Postat 20 april 2004 Så kan det vara ibland. Säg till när du hittat monoknappen när du uppdaterat till SL/SX2 😆 - Steinberg måste vara ett av de få företag i världen som envisas med att ha en funktion för att sedan ta bort den i nästa version och sedan återinföra den i ännu nästa version. Verkligen smidigt! 😆 /Majken
Shine (oregistrerad) Postat 20 april 2004 Postat 20 april 2004 Håller med dej Majken, vad 17 pysslar Steinberg med !?! det dära med mono knappen har jag hört talas om, du menar att den fortfarande inte finns i SX 2? Undra vad det är för mer brister man har att vänta i SX2.....? 😆 Finns det någon demo på Logic exp/6 tro?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.