Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hello!

jag tänkte att jag skulle köpa en mixer till studion!

och är intresserad av att köpa soundcrafts, Spirit E8 för 3.333 kr från Jam.

jag behöver 8 mic kanaler så jag samanlagt får 10 kanaler ihop med min Di-Port.

Är det någon som har någon erfarenhet av denna mixer?

har den direkt out?

och hur är micpreamparna på den?

har redan en bra micpreamp som den mesta inspelningen ska ske igenom. men tanken är att jag ska micka upp trummor med hjälp av mixern.

tacksam för svar . /David

Redigerat av Davidooz
Annons
Postat

Jag har den. Den är stabil på alla sätt. Vad är det för direct outs du letar efter, RCA till inspelning eller?

Postat

direkt utgångar från alla mic kanaler på mixern till "in 1-8" på mitt ljudkort! alltså vid inspelning..

så jag får in varje kanal var för sig på ljudkortet.. förstår du vad jag menar..

är inte så van vid det här 🙂

Postat

Nej den har inga sådana utgångar alls, bara main out, rec out och monitor out. Fast det är klart, den har insertjack på alla micingångar, så då kan du ju köra ut signalen genom dem.

Postat

okej ja hade tänkt köra ut genom insertjacken som du sa att man kunde göra..

vet du om det är någon naktdel med att köra ut dom via insert?

tack för hjälpen!

Postat

Ja du kan inte kontrollera nivån på signalen i inserjacket med fadern. Bara med gainen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.