Jump to content
Annons

Bildassociationsleken


gol

Recommended Posts

Annons
  • Svar 6,1k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Ja, jag tänkte att om man skulle fånga in den tidigare långsökta associationen så krävs det nog att man har en högaffel, eller också hade ett mord skett inom väggarna i något hus på den där gatan...kanske med en högaffel eller också så kan man plocka lingon i skogen när det är varmt och då behöver man INTE en högaffel. Så tänkte jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag tänkte att om man skulle fånga in den tidigare långsökta associationen så krävs det nog att man har en högaffel, eller också hade ett mord skett inom väggarna i något hus på den där gatan...kanske med en högaffel eller också så kan man plocka lingon i skogen när det är varmt och då behöver man INTE en högaffel. Så tänkte jag.

eller helt enkelt: Med en högaffel kan du få ut blod från levande saker 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

1.4.03_filesLugreus%20vileg%20hom%20vas.jpg

En zebra har päls. Den pälsen råkar vara randig. Även av en grill kan saker bli randiga. Om man inte ska bli uttråkad så får inte saker vara långrandiga. Ett sätt att bli av med långrandighet kan vara att förnya sitt hem en och annan gång, åtminstone per decennium. För att göra det krävs pengar. Pengar kan man skaffa på flera sätt. Ett av dessa sätt är via att skriva böcker. Då man talar om böcker i ental brukar man kalla det singular eller singularis. Böcker i singular blir bok. Men bok är samtidigt ett träslag. Träslag finns i ett otal varianter. En av alla dessa varianter är träslaget bok. Träslaget bok kan även imiteras, det brukar då handla om en MDFboardskiva som beklätts med folie. Även om det är frågan om en produkt i så kallad bluffbok så kan den vara funktionell. Funktionella produkter i äkta bok eller i bluffbok utgörs till exempel av bokhyllor. I en bokhylla kan man förvara en TV. Eller så kan man förvara många TV-apparater där. Det senare är däremot något ovanligt. Vad som däremot inte är så ovanligt är att man samtidigt förvarar något prydnadsföremål i samma bokhylla. Detta föremål kan utgöras av olika varianter. En variant kan vara en vas. Detta ord är ett svenskt ord. Emellertid kan vissa ord även finnas inom andra språk och då betyda något helt annat. Ord på andra språk kan vara uttryck för ett informationsbehov från både de som delger informationen och från dem som tar emot densamma. Vi talar då ibland om en dialog även om orden utgörs enbart av skrivet material. I en tidningsartikel kan sådant dialogt material figurera. Vas.

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jo men min assjuka association om tidningsartikeln var ju ett exempel på att man genom att gå från en sak till en annan hela tiden kan komma vidare för att till slut finna det man vill åt. Precis som vid menybläddrandet i exempelvis Cubase.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men min assjuka association om tidningsartikeln var ju ett exempel på att man genom att gå från en sak till en annan hela tiden kan komma vidare för att till slut finna det man vill åt. Precis som vid menybläddrandet i exempelvis Cubase.

:musik

haha 🙂

Inte alls de jag ursprungligen tänkte 🙂

jag tänkte mest: Massa text--> manual--> "läs manualen" ---> CUbase 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...