Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

...för jag hatar det

men jag kanske har missat nåt?? nåt vackert som döljer sig under en yta jag inte lyckats komma igenom 😛😕

nån som kollar på det å gillar det????

Annons
  • Svar 167
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Det finns tre läger.

• De som inte ser programmet alls.
  • De som gottar sig åt att se början av säsongen, med alla människor som gör bort sig, sjunger falskt eller skämmer ut sig på annat sätt.
  • De som ser slutet av säsongen, när det är bara ca 4 tävlande kvar där alla som är kvar kan sjunga bra och vara "entertainers".

Jag tillhör väl den tredje kategorin. 😕

Postat (redigerat)

Två Linus som tillhör tredje då. 😕

Heja Juryn dock. 😛

Redigerat av L.C
Postat

"De som gottar sig åt att se början av säsongen, med alla människor som gör bort sig, sjunger falskt eller skämmer ut sig på annat sätt. "

Det är jag det 😕

Postat

Klockren "kategori tvåare" här!

Det bästa är folk som verkligen inte kan förstå hur juryn inte kunde välja dem när de är så snygga och sjunger så bra..... när de i verkligheten är skitfula och sjunger sämre än Mr. Hellström. 😛

I love it... slutade kolla efter uttagningarna ifjol... blir nog samma sak även detta år. 😕

Postat

Tillhör kategori x.

• De som gottar sig men ibland mår dåligt åt att se början av säsongen, med alla människor som gör bort sig, sjunger falskt eller skämmer ut sig på annat sätt. Fortsätter sedan se resten av säsongen.

Nu börjar det igen.

Postat

Lyteskomik, jadå.

Finns inget roligare än att se folk som gör bort sig. Fattar inte hur de kan ställa upp helt utan självkritik.

Som norrmannen som stod och pratade om personlig stil - och kliade sig i baken framför kameran.

Så fräscht...

Postat (redigerat)

2:a på mig! 😮 (Buuuhuu! ja missade det!) 😆

Redigerat av Danabacken
Postat
Lyteskomik, jadå.

Finns inget roligare än att se folk som gör bort sig. Fattar inte hur de kan ställa upp helt utan självkritik.

Som norrmannen som stod och pratade om personlig stil - och kliade sig i baken framför kameran.

Så fräscht...

Hahaha, han var grym!

"Signed, sealed, delievered - I'm your...boss!" 😆

Postat

Balla da li di balla..

Haha, han var galen 😆 Sångare, dansare, strippa.. multitalang minst sagt!

Det är skönt att man både får ett gott skratt samt se en massa duktiga sångare/sångerskor.

Linslusen (oregistrerad)
Postat

jag tycker annars att han med medeltida klädsel och blockflöjt var en riktig höjdare...

Postat

Missade en kategori: Vi som tittar i stötar på uttagningarna och blir lite smått förbannade, speciellt på skadeglace Clabbe, för att sedan följa slutomgångarna då man inte har något bättre för sig... En sån är jag!

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jepp! Jag ser mig själv i spegeln varje dag!

😎

:musik

Postat
Balla da li di balla..

Haha, han var galen 🙂 Sångare, dansare, strippa.. multitalang minst sagt!

Det är skönt att man både får ett gott skratt samt se en massa duktiga sångare/sångerskor.

...fast jag undrade nästan ifall inte han var inhyrd för att göra bort sig. För SÅ korkad kan väl inte nån vara på riktigt...? Eller? 😳

Postat

Måste säga att jag tillhör kategori 2. tycker det är äckligt kul, men nu börjar ju slutauditions, inte helt omöjligt att man fortsätter kolla ändå

Postat (redigerat)

Söker man "bekräftelse" på ca 30sekunder genom fyra personer

man aldrig träffat innan, så får man fan skylla sig själv.

Bättre å söka till scouterna eller nån kyrka om man är osäker på sig själv.

Kan inte sluta förvånas av folk!!!!

Men hur är det med juryn egentligen: Dömmer dom verkligen hela den här soppan själva eller finns det en "extrajury" som är med och sållar?

Vad jag har fattat så finns det en "extra" gallring där de tar ut de sämsta och

snäppet över bra. Man får ju se klipp ifrån den uttagningen ibland.

Redigerat av sounden
Postat

Jag måste säga att det är lite roligt att kolla på faktist, vissa är ju i pinsammaste laget som enbart ställer upp bara för att komma med i TV men en liten behållning är det ju att se vissa som faktist har en riktigt nice pipa.

Men hur är det med juryn egentligen: Dömmer dom verkligen hela den här soppan själva eller finns det en "extrajury" som är med och sållar? 😳

Postat

Sådana mobbingprogram är bara slöseri med tid - och underblåser dessutom acceptansen för mobbing i samhället! 🙂

Man får ju bekräftat att det t o m är roligt med mobbing, eftersom det visas på TV. Skräp som tillsammans med alla liknande mobbingprogram borde förbjudas. 😳

Postat
Sådana mobbingprogram är bara slöseri med tid - och underblåser dessutom acceptansen för mobbing i samhället! 🙂

Man får ju bekräftat att det t o m är roligt med mobbing, eftersom det visas på TV. Skräp som tillsammans med alla liknande mobbingprogram borde förbjudas. 😳

Eftersom det är högst frivilligt att vara med i programmet tycker jag inte det minsta synd om någon. Det är dock smärtsamt jobbigt att se på förnedringen. Brukar kolla mest mot slutet då det faktiskt kan vara ganska underhållande.

Postat
Sådana mobbingprogram är bara slöseri med tid - och underblåser dessutom acceptansen för mobbing i samhället!  🙂

Man får ju bekräftat att det t o m är roligt med mobbing, eftersom det visas på TV. Skräp som tillsammans med alla liknande mobbingprogram borde förbjudas. 😄

Eftersom det är högst frivilligt att vara med i programmet tycker jag inte det minsta synd om någon. Det är dock smärtsamt jobbigt att se på förnedringen. Brukar kolla mest mot slutet då det faktiskt kan vara ganska underhållande.

Det är inte så jag menar. De som är dumma nog att ställa upp, får skylla sig själva. De vet vad de ger sig in på. Det jag menar, är att på grund av TV's enorma genomslagskraft, så påverkar programmen samhället i övrigt - och skapar en ökad acceptans för mobbing på skolor och arbetsplatser. Det är ju kul i TV, så självklart är det ok i verkligheten också... 😱

Postat

Håller med Claes, samtidigt som jag faktiskt tycker det är otroligt roligt när man hör någon som är riktigt grym! I gårdagens avsnitt så kom det in en kille på slutet och han sjöng jättebra. Juryn blev också lyrisk.

Sen var det också kul(?) på något sätt med tjejen från Märsta som hade fan-club, delar av den var t o m med på audition! Juryn var dock inte imponerad och sångerskan var inte imponerad av juryn.

Sen kan jag inte låta bli att undra lite över vissa som ställer sig där. Varför går de dit? Vem har sagt till dem att de har en sångtalang? När vissa av de som är minst begåvade visas upp, tycker jag att det går för långt. När de intervjuas efteråt, inkompetensförklarar de juryn och proklamerar att det här minsann inte skall stoppa dem! Beundransvärt på ett sätt men samtidigt blir jag lite fundersam. Jag får ibland, såsom gymnasielärare, prata med elever som har alldeles för höga betygsambitioner i förhållande till vad de klarar av att prestera, som tur är ganska sällan, men ändå. Då har jag förstås klara och lättfattliga betygskriterier att luta mig emot. Jag upplever att det alltid kommer någonting bra av dessa diskussioner, sett från elevens perspektiv. Vem pratar med IDOL-aspiranterna?

ChrisSnyder (oregistrerad)
Postat

polarn är en av producenterna för Idol, alltså, tv producenterna.

Och det är en mkt större uttagning innan dom kommer in till "balla" juryn. Dvs en annan jury som väljer ut dom bästa och dom sämsta, allt för att dom ska göra bort sig inför hela sverige, så jävla kränkande. Så otroligt lågt att göra så mot en människa... Sen är 3st i den där juryn riktiga B figurer, hon sångcoachen har ingen i branschen ens hört talas om innan hon var med där, Daniels farsa var VD på BMG och gav honom jobbet som A&R framför många mkt mer kompetenta branschmänniskor, och klabbe, herregud, karln har ju inte gjort nåt vettigt mer än att snacka i radio på 40 år, och innan låg han på svensktoppen. WOW säger jag bara..

Min perfekta jury hade bestått av:

Di Leva

Max Martin

Sanna Hultén (stor sångcoach)

Per Gessle

Lars Winnerbäck

Då tror jag det skulle vaskas fram nånting bra ...

Dom blev tillfrågade men ville inte ställa upp, ett par hundra framgångsrika i branschen blev tillfrågade, men inga tackade ja utom den nuvarande juryn, och dom tillfrågades sist ...

Postat
Sen är 3st i den där juryn riktiga B figurer, hon sångcoachen har ingen i branschen ens hört talas om innan hon var med där, Daniels farsa var VD på BMG och gav honom jobbet som A&R framför många mkt mer kompetenta branschmänniskor, och klabbe, herregud, karln har ju inte gjort nåt vettigt mer än att snacka i radio på 40 år, och innan låg han på svensktoppen. WOW säger jag bara..

Hahahaha 😄

Vilket jury-diss! Helt rätt!

Postat
Det jag menar, är att på grund av TV's enorma genomslagskraft, så påverkar programmen samhället i övrigt - och skapar en ökad acceptans för mobbing på skolor och arbetsplatser. Det är ju kul i TV, så självklart är det ok i verkligheten också... 😄

Jag förstår vad du menar, men jag håller inte med. När jag var liten (och som mest påverkbar får man antaga) så gick det ex på TV: Dallas, Varuhuset och Barnjournalen. Och nu när jag är vuxen så beter jag mig varken som JR, Rickard i charken eller som en skånsk pedofil.....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.