Jump to content
Annons

vad tycks?  

8 röster

1. 1. vad tycks?

• 4. världsklass
      0
    • 3. bra
      6
    • 2. dåligt
      0
    • 1. bajs
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: baby please

* ARTIST/GRUPP: ierker

* GENRE: house (tror jag)

* LÅTLÄNGD: 3:33

* KOMPOSITÖR: Jag

* PRODUCENT: Jag

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4mb

* STATUS: snart så kanske...

* LÅTLÄNK:

har pulat lite med house under några år och börjat glida in på nåt eget spår, som jag inte riktigt vet ifall det är house längre 😉

skulle va skoj å höra va andra tycker om kraffset

skjut hårt!

/jerker

Redigerat av ierker
Annons
PetePizza (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag tycker absolut att du har hittat en egen liten elektronisk ko-stig som inte är så vältrampad men du behärskar den bra. Skönt gung och bra ljud!

Du kanske håller dig lite väl stadigt i basgången som går exakt upp och ner likadant hela låten. Kanske ett litet stick "ner i diket" där låten tar vändning och softas ner ljudmässigt med en neråtgående bass-slinga och kanske nåt plong-fjong o nån liten ful percusssion grej. Jag vet inte... 😉 Bara för några slingor för att därefter ta fäste och dra igång "upp på vägen igen".

Kul o höra fet svängig elektronisk musik bland annars mestadels pop/rock här på forumet! 😎Keep up those swingy freak'n beatz man!

ps. Påminner lite om Daft Punks tidiga grejer faktiskt 😛

Redigerat av PetePizza
Postat
* LÅTNAMN: baby please

* ARTIST/GRUPP: ierker

* GENRE: house (tror jag)

* LÅTLÄNGD: 3:33

* KOMPOSITÖR: Jag

* PRODUCENT: Jag

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4mb

* STATUS: snart så kanske...

* LÅTLÄNK:

har pulat lite med house under några år och börjat glida in på nåt eget spår, som jag inte riktigt vet ifall det är house längre 😉

skulle va skoj å höra va andra tycker om kraffset

skjut hårt!

/jerker

Dehär vart ju skönt!

Som sagt.. basgången kunde vart lite mer varierad. men de funkar som den är 😛

Fina samplingar å gitarr grejer iaf 😄

Tycker de är skönt ed monotoni, men de kanske bara är nu jag ändrat mig lite...kanske nåt lite annorlunda i låten vore fint 😎

Postat

Bra produktion! Fin o balanserad mixning. Bra stereobild.

Lite mer variation som sagt. Annars väldigt bra och "eget"!

Postat

3a

Låter bra. Som ovanstående säger, bra produktion. Och det är ju som bekant viktigt i den här typen av musik. Om det är så eget vet jag inte, men det är helt ok att lyssna på. Eftersom det är såpass "mjukt" som det är kan jag bara instämma med de andra, nån variation, ett parti som bryter, ett brejk, ja du fattar, något som gör att låten kan starta om på nytt och bli ett långt skönt workoutpass på dansgolvet! 😄

Ska bli intressant att höra en omarbetad variant. //smulan

Postat

har faktiskt gilla den som monotom... men efter att ha lyssna på den ett par ggr efter ett bra tags paus från låten och feedback härifrån så har jag också insett att det måste göras nåt åt basen...

har byggt låten mer runt trummorna och samplingarna, och mer sett basen som en skön grund som fått köra på bara...

dags att tänka om 🙂

kommer nog en ny version snart... ska bara göra klart born to be alive remixen först :rolleyes:

Postat

När kommer kicken in? tycker att det låter lite väl urgröpt i det hårda området runt 120 - 150hz, syntbasen är lite för näsig och lite väl tydlig kicken är nästan obefintlig... kanske i kombination med att en stor fet kagge kommer in och dominerar i backlinjen.. nu låter det slightly lustisch.

Monotonin brukar funka alldeles utmärkt i en svängig houselåt, men då måste trummor och bas sitta som en keps...

svängigt och bra grundkoncept trots allt..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.