Jump to content
Annons

Vad tycks?


Drik

Recommended Posts

Annons

Tackar 😱

Svårt o visa menysystemet in action med skisser 😉

Tänkt att det ska vara lite organiskt och så, delar växer ut efter man tryck på en avdelning, hoppar man tillbaks eller drar musen därifrån så krymper det ihop och växer upp där man har musen istället.. ska kika vidare på detta dock, tycker för många att det känns krångligt sedan så tar jag bort det 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar alt 2 och 3 bäst. Färgerna vinner i alt 2 dock.

Varför inte slumpa mellan alla tre som första sida? 😉

edit: jag pratar om layouten då alltså, inte textinnehåll.

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

väldigt snyggt. tänkte föreslå att du skulle jobba med grafisk design, men det är ju det företaget sysslar med 😆

Själv är jag inte så mycket för sånna här flashiga hemsidor. Hemsidor ska vara gjorda utan en massa animationer och trams. Sen är det ju klart att ni ska göra en snygg sida och ha en massa varuprover som man kan ladda ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar 😛

Jupp, det är tre olika sidor, 1:an är välkomstsidan, den blåa är Born Marketing och den sista är Born Studios 😄

Hehe, MusicGene, de e de jag jobbar med 😆

Jag tror dock jag ska kika på navigationen lite.. visst kan det va kul med lite annorlunda navigation, men tror dock enkelhet vinner i slutändan 🙂

Jag tänkte att det ska vara levande bilder. Skyn i första bilden kommer att vara levande med ett "filmklipp" där snabbt svepande moln susar förbi.

I den blåa ska det vara undervattenstema, fiskar som simmar omkring, ljusflimmer från ytan, babyn flyter omkring plus små bubblor som kommer ur näsan på honom 🙂

Kan bli coolt 😛

Känns gött att få pyssla med lite kreativt nu på jobbet, har typ suttit och uppdaterat gamla hemsidor och filmer nu i typ en månad, boooring 😎

🙂

EDIT: Fan va massa smilies det blev där 😄

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.gettyimages.com är stället vi köper bilder från, bra resurs! 😱

Ska köpa alla baby bilder sedan som används, dyrt :rolleyes:

Bild 1 så är det moln, berg samt baby som är gettyimages

Bild 2 så är det baby plus fisk som är från gettyimages

Bild 3 så är det baby plus filmrullarna som är från gettyimages.

Resten har jag fixat själv

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det ser bra ut med detta menysystemet!..Man ser det lätt, och det är ju en fördel!..Dessutom har du samma färg på menyn vilket också gör att man snabbt ser den, och den passar utmärkt där du placerat den på sidan!..

Det traditionella menysystemet kan bli tråkigt..

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.gettyimages.com är stället vi köper bilder från, bra resurs! 😱

Ska köpa alla baby bilder sedan som används, dyrt :rolleyes:

Bild 1 så är det moln, berg samt baby som är gettyimages

Bild 2 så är det baby plus fisk som är från gettyimages

Bild 3 så är det baby plus filmrullarna som är från gettyimages.

Resten har jag fixat själv

Du känner inte till någon bra motsvarande gratis-tjänst?

Såklart med lite lägre upplösning, men kanske tillräckligt för web.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kille på jobbet hade någon länk till gratisbilder.. ska kolla med honom imorgon 😲

Fast man kan ju använda gettyimages bilderna dock, man får bara maska bort spöktexten 😱

Tror inte de bryr sig om man använder för icke kommersiellt bruk. Har själv använt några bilder därifrån till emortal.se :rolleyes:

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

En kille på jobbet hade någon länk till gratisbilder.. ska kolla med honom imorgon 😛

Fast man kan ju använda gettyimages bilderna dock, man får bara maska bort spöktexten 😉

Tror inte de bryr sig om man använder för icke kommersiellt bruk. Har själv använt några bilder därifrån till emortal.se 🤪

Precis vad jag ville höra. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...