Jump to content
Annons

Nykomling säger hej!

Recommended Posts

MittiPrick (oregistrerad)
Postat

Hej!

🥰

Jag har snurrat runt här som gäst några dagar nu, efter att hamnat här genom "slumpens" försorg. Tycker att det verkar lämpligt att bli medlem eftersom jag nu har bestämt mig för att äntligen våga mig på att bygga upp en egen liten hemstudio. Jag har hittills komponerat vid mitt piano eller (oftast) min gittar, och vid behov gjort inspelningar hos kompisar. Detta främst då jag spelat in låtar för att sända till melodifestivalen.

🙂

Det är inte den typ av musik jag vanligen gör, men jag tycker det är kul att testa även den biten. Annars är jag väl singer-song-writer- typen, skriver texter både på svenska o engelska beroende på humör o inspiration.

Jag är helt novis på detta med att spela in själv. Ska installera cubase och är på jakt efter nån lämplig synt/keyboard och vad man nu i övrigt kan tänkas behöva. Mitt behov till att börja med kommer att vara att kunna spela in sång, aukustisk gitarr och övriga "instrument" via keyboardet.......

Tar jättegärna emot alla råd som ni kan komma med! 😆

Tilläggas kan att jag är kvinna.... Inbillar mig att det inte är flertalet av den "sorten" här, men har till min glädje ändå upptäckt att det finns fler! 😄

Annons
Postat

Tack!

🥰

Postat

välkommen, som nybörjare kan du hitta massor om det som behövs för att kunna spela in.

Finns många trådar om hemstudios för nybörjare.

tex. https://www.studio.se/index.php?showtopic=11407&hl=

lycka till. 🥰

Postat

sixties, tackar så väldans mycket för den länken!! Fick en hel del bra tips där...

Postat

Hej och välkommen!

Du kan få en ninja av mig också 😕

Postat

Trevligt med alla som hälsar välkommen!

Tackar för det!

Också kul med en till kvinna!

:rolleyes:

(ninjorna är rätt söta, hehe....)

Postat

Jocke, det är helt ok ändå!

:rolleyes:

Postat

Tjena! Välkommen!

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.