MittiPrick (oregistrerad) Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Hej! 🥰 Jag har snurrat runt här som gäst några dagar nu, efter att hamnat här genom "slumpens" försorg. Tycker att det verkar lämpligt att bli medlem eftersom jag nu har bestämt mig för att äntligen våga mig på att bygga upp en egen liten hemstudio. Jag har hittills komponerat vid mitt piano eller (oftast) min gittar, och vid behov gjort inspelningar hos kompisar. Detta främst då jag spelat in låtar för att sända till melodifestivalen. 🙂 Det är inte den typ av musik jag vanligen gör, men jag tycker det är kul att testa även den biten. Annars är jag väl singer-song-writer- typen, skriver texter både på svenska o engelska beroende på humör o inspiration. Jag är helt novis på detta med att spela in själv. Ska installera cubase och är på jakt efter nån lämplig synt/keyboard och vad man nu i övrigt kan tänkas behöva. Mitt behov till att börja med kommer att vara att kunna spela in sång, aukustisk gitarr och övriga "instrument" via keyboardet....... Tar jättegärna emot alla råd som ni kan komma med! 😆 Tilläggas kan att jag är kvinna.... Inbillar mig att det inte är flertalet av den "sorten" här, men har till min glädje ändå upptäckt att det finns fler! 😄
sixties Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 välkommen, som nybörjare kan du hitta massor om det som behövs för att kunna spela in. Finns många trådar om hemstudios för nybörjare. tex. https://www.studio.se/index.php?showtopic=11407&hl= lycka till. 🥰
MittiPrick (oregistrerad) Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 sixties, tackar så väldans mycket för den länken!! Fick en hel del bra tips där...
Danabacken Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 (redigerat) Mera damer? 😆 Välkommen 😕 Redigerat 8 september 2005 av Danabacken
Bunga Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Hej och välkommen! Du kan få en ninja av mig också 😕
Valdez Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Hej och Välkommen!... Jag är också kvinna... 😆
MittiPrick (oregistrerad) Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Trevligt med alla som hälsar välkommen! Tackar för det! Också kul med en till kvinna! (ninjorna är rätt söta, hehe....)
Jocke Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Välkommen! Måste bara understryka att jag inte är kvinna.
MittiPrick (oregistrerad) Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Jocke, det är helt ok ändå!
Pazo Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 Hej hej, välkommen! Hoppas du får de roligt här 😠
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.