Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag fick mitt nya Motu Traveler igår och har suttit och pillat lite med det. Dock är det en sak som förbryllar mig. Hur ska jag bli av med smällarna i monitorerna (aktiva Event) när jag stänger av datorn? Jag har kopplat main out 1-2 direkt till monitorerna bara för att förtydliga.

Jag har iof en Samson C-control som skulle lösa problemet men jag skulle vilja lyckas även utan den och styra allt genom kortet istället (ju färre "hinder" desto renare signalkedja?)

Hur har ni löst problemet?

Tacksam för alla svar 😄

Annons
skold79 (oregistrerad)
Postat

Stäng av monitorerna innan datorn så är du av med problemet.

Själv har jag satt en Ström brytare till mina monitorer som jag slår av först. Sen slår man av datorn. /ds

Postat

Själv har jag satt en Ström brytare till mina monitorer som jag slår av först. Sen slår man av datorn. /ds

Fast då pangar det ju ändå i monitorerna (testade precis) ... 😄

Postat

Fast då pangar det ju ändå i monitorerna (testade precis) ... 😳

Märkligt?

Som gammal PA-tekniker (med många KW i högtalarsystemen) så brukar jag jobba efter reglen. Högtalarsystemet är det sista som slås på när man börjar.. Och det första man slår av innan man slutar.. Just för stt slippa Kaboom och annat högtalardödande elände.

Hur slår du normalt av dina monitorer då utan att det pangar? 😄

Postat

Låter som produktionsfel eller kanske till och med konstruktionsfel. Det ska inte panga när man slår på eller av. Tillverkaren kanske har "missat" att göra en till/frånslagsfördröjning..

Annars är som sagt regeln att slå på slutstegen sist alt först när man stänger av.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.