Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har letat gärnet efter alternativa sajter för patchar till POD 2:an men hittar fan inga.

På Costomtone finns en enda patch för Kyuss och den är inte till POD:en.

Jag vill hitta en stoner rock sajt med patchar helt enkelt, är det nån som har några tips?

Annons
Postat

På PODS egna sajt tycker jag allt att jag hittar ett par schyssta stoner-sound bl a. Har Du köpt deras Metal-pack? Finns trådar här på forumet där folk lagt ut ljudexempel på dessa, låter kanon! Med detta pack får Du fler distsound att välja på och jag är säker på att Du hittar det Du söker där. Dock tror jag inte Du hittar det Du söker efter utan att ratta lite själv också. Jag menar att Du kan ratta fram det Du söker själv om Du idag har en POD XT. Ju mer man mekar, desto duktigare blir man på att hitta sound.

Du är kanske redan duktig på detta men jag slänger iväg ett tips ändå: Börja med att leta en förstärkarsimulering som har dist som låter lite åt det håll Du söker. Lägg sedan till en distbox ur effektgruppen som gör att Du kommer närmre ändå. Tänk på att inte ha full patte på disten på bägge ställen, då blir det för mycket. Använd sen EQ, både den som ligger i displayen i utgångsläget och någon av dem som man väljer inte i effektlisten. När Du är jättenära, ratta in vilken mick Du vill ha och glöm inte AIR-funktionen! Det är med denna som det "lyfter".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.