Jump to content
Annons

-Min tråd "Enkelhemstudio" ballar ur


Kanqin

Recommended Posts

Lite udda lösning, men en del av folket här verkar inte kunna släppa att jag blev sur på användaren ESA för att han skulle börja med moralsnack. Vissa påstår att jag började hela karusellen, men i hela fridens namn, det var ju ESA som började snacka om piratkopiering. Ni som inte fattade vinken i hans svar förstår jag mig inte på. 😎

Så om ni så gärna vill säga vad ni tycker om mitt uppförande så gör det här istället! Håll den andra tråden ren. Jag har redan fått massor med bra svar och tips och är väldigt tacksam för dem. Så håll den ren!

Danke

Tråden i fråga är följande :

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=12&t=15634

Redigerat av Kanqin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är absolut ingen moraltant, och har väl använt en del crackad programvara i mina dagar, men efter att nyss ha läst igenom hela den andra tråden måste jag bara få yttra mig - inte om programvaror - utan om din FRUKTANSVÄRT URUSLA ATTITYD!

Som någon annan skrev tidigare, hur kan man vara så eländigt korkad och svara på det sätt du gör när folk försöker hjälpa dig.

VÄX UPP!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet varför den blev OT.

Du har bara dig själv att skylla.

Kommer någon och lägger ner tid på seriösa förslag och så svarar

du med att spotta eter tillbaka, du skall vara glad att du överhuvud-

taget får hjälp.

Usch, har inte varit arg i skrivande form på säkert ett år.

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bah, ärthjärna. Ursäkta, men jag blir förbannad.

Likaså på följande typ av kommentarer:

Om jag en dag blir relativt rik kanske jag köper laglig mjukvara för att få bättre support och ökad stabilitet, men just nu tycker jag att jag har lagt ut tillräckligt på hårdvara.

Ehrm, mjukvaruföretagen får 0 kronor av pengarna man lägger på hårdvara. Hur kan någon koppla ihop dem?

Jag stjäl btw mat från ica, jag har ju redan lagt så mycket pengar på stekpannor och en ny spis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har 2 st bilar som jag har betalat skitmycket för. Varför ska JAG behöva betala för bensinen då? Jag betalar dessutom skatt på båda bilarna. Varför ska JAG behöva betala skatt och moms på bensinen? Dessutom blir jag nu tvungen att köpa nya däck....varför ska jag behöva göra det? Jag har ju ÄRLIGT köpt 2 st bilar?

...dessutom har jag köpt en teve. Varför ska JAG behöva betala för att kunna se på den?

Och så har jag köpt en.......cykel. Varför ska JAG behöva cykla på den för?

🙂😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite udda lösning, men en del av folket här verkar inte kunna släppa att jag blev sur på användaren ESA för att han skulle börja med moralsnack. Vissa påstår att jag började hela karusellen, men i hela fridens namn, det var ju ESA som började snacka om piratkopiering. Ni som inte fattade vinken i hans svar förstår jag mig inte på. 🙂

Jag har läst ESAs inlägg och jag ser inget moralsnack eller några påståenden att du skulle köra med piratprogam. Endera är hans inlägg raderat eller så svammlar du. 😱

Faktum är att jag tyckte han gav ett bra tips.. Det är lätt att köpa bort sig på mjukvara.. Cubase SX3 är väldigt dyr och knappast den DAW man börjar med från början. ESA gav dig värdigfulla tips på hur du kan spara pengar genom att byta till dig mer prisvärd DAW... Men du blir helvild och börjar slänga ur dig okvädningsord och kallar dig "stolt pirat".

Du har uppenbarligen problem med verklighetsuppfattningen.

Du är dock förlåten om du slutar kasta skit på hjälpsamma medlemar i detta forum.

Ha en bra dag nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt, Läste den oxå och såg inga som helst tecken på att ESA orerade om moralfrågor angående piratkopiering. Men det är väl vi andra som är dumma i huvudet och inte kan läsa mellan raderna. Eller så är det bara så att om man köper sin programvara så hetsar man inte upp sig så fort nån kommer med gedigna tips och priser. Vad vet jag.

Det dummaste jag sett hittills på detta forum är alla fall dina briljanta första två inlägg bestående av en förfrågan om hjälp och sen ett regelrätt "draåthelveteinlägg" till folk som försöker hjälpa dig. Skärp dig och be om ursäkt, för fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni inte fattat ännu? Det är såklart nattvaktarens lillebror. 😄

Näe, det är helt klart Erik Hoftstein i en ny kostym.

Han startade ju en exakt likadan grej förut och när hans tråd spårade ut så startade han en "Alla som vill klaga på Erik Hofstein"-tråd ...

Reveal yourself you doublefaced Troll! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni inte fattat ännu? Det är såklart nattvaktarens lillebror. 🙂

Näe, det är helt klart Erik Hoftstein i en ny kostym.

Han startade ju en exakt likadan grej förut och när hans tråd spårade ut så startade han en "Alla som vill klaga på Erik Hofstein"-tråd ...

Reveal yourself you doublefaced Troll! 😳

Precis. Erik Hoftstein ÄR nattvaktarens lillebror. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

.. det här var lätt bland de två roligaste trådarna hittills 😄

Ett tips till authorn av denna tråd (glömde hans/hennes nick!), är att aldrig stoltsera med att du använder piratprogram. Även fast de flesta använder piratprogram, på olika nivåer, så är det inget man skriver om på ett sånt här "kommersiellt" forum. Studio har ändå ett visst ansvar för vad som skrivs i dess forum, och de vill inte få något efterhängsamt rykte om att deras forum är piratliberalt.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes! Jag lyckades flytta över ot till en annan tråd. Låt mig berätta min version av det hela. För antagligen är det jag som läst tråden flest gånger och jag blir lika förvånand varje gång. Jag trodde aldrig att det skulle bli ett sånt ramaskri...men det var sannerligen underhållande... på fel plats bara 😛

Okey. Låt mig börja. Jag skriver ett meddelande, på en ganska vanlig fråga. Jag har sökt runt en del på sidan men inte riktigt hittat det jag letar efter. Har svårt att veta var jag ska börja. Lavrell svarar att jag ska söka. Okey, tänker jag, då får jag göra det då. Så jag skriver:

"Shit, det är inte ofta man blir tillsagd "sök ffs!", på ett så snällt sätt😉Eloge till eder!

 

Ska försöka spendera lite mer tid till att söka. Även om det inte alltid är så lätt som man kan tro; när man är van vid forumet.

 

Men men, man kan inte få allt sververat på guldfat."

Efter detta kan jag inte förstå hur så många användare fortsätter han skriva ungefär "sök din snorvalp". Jag ursäktar ju min tråd och säger att jag ska söka ytterliggare.

Men mitt emellan har användaren Esa skrivit ett meddelande som jag uppfattar som riktigt onödigt. För mig känns det helt otroligt att inte alla förstår vad han syftar på. Han syftar på att jag skriver Cubase SX3, han antar (med mycket stor säkerhet, pga 1.jag är ny 2. inte många har köpt SX3 3. Min budget är 5000) att jag använder illegal mjukvara. Han bestämmer sig för ett litet tjuvnyp. Att det handlar om en liten pik blir så sanslöst tydligt när man lägger ihop allt han skriver med hans avslutande smile. Smilen används ofta som ett sätt att förvänliga en pik, använder den ofta själv. Är jag långsökt? Inte bara jag gör kopplingen

Mingus skriver: "Tjatig stil tycker jag. Varför finns det alltid någon präktig besserwisser som måste dra upp samma diskussion på sådana här frågor?

Får ni pröjs av Steinberg för att gnälla eller är ni bara vanliga tvättstugetyranner?"

Tomazopantera skriver " Klart som fan att Esa raljerade över cracks/ej licensierade programvaror..."

Jag väljer att ge tillbaka ett tjuvnytt på Esa. Det han skriver är minst lika vanligt och störande som min fråga(som ändå är seriös). Jag väljer dessa ord

"Till sist. ESA för min del får du gärna stoppa upp din licenserade mjukvara i röven. Som stolt och aktiv pirat så skulle jag kunna ge dig en hel del nya infallsvinklar. Men jag tror att du lika väl som jag inte skulle byta åsikt för det. Så var god och håll moralfloskerna för dig själv.

Allvarligt talat tycker inte jag det var ett så pass vidrigt påhopp. Men antaligen så är ordet röv alldeles för laddat för många här på forumet.

Nu får jag många bra svar och jag beskriver min tacksamhet.

Tack för mycket bra svar mtornros, Jonte och Mingus. Precis den hjälp jag efterfrågade. Har inte hunnit beakta allt, har fruktansvärt begränsat med tid för tilfället. Men nu så känns det som jag vet lite var jag ska börja söka. Tack

Samtidigt svarar jag alla småinlägg som poppat fram.

Moderatorn behöver absolut inte låsa tråden. Tycker nästan jag har rätt att bli lite putt när tröttsamma inlägg ska förstöra mina undringar. Jag ser ingen anledning att, även om jag är ny här, behöva ta shit och slicka folk bara för att de råkar ha postat fler inlägg än jag. Det finns fler forum om studioinspelning, även om några schyssta medlemmar visat att det finns bra folk här. Och jag är övertygad om att forumet är riktigt bra (dessutom på svenska!). Så låt det vara så.

 

Och ESA m. fl. om ni vill ha en (anti)pirat-debatt kan vi gärna ta den nån annanstans och så håller vi oss till ämnet här.

Eftersom jag ser Esas inlägg så övertydligt kan jag inte hålla mig att ge en kort kommentar till de som inte verkar ja fattat vad han menar.

Förresten, Eliasson och sounden, ni är ju bara dumma

Nu börjar inläggen fullkomligt spruta:

surikatmamma: Vad har Esa, Eliasson och sounden gjort som är dumt förutom att hjälpa dig?

godhead: ja men det var väl tur att det fanns nån som var snäll och hjälpte dej med ett utförligt svar då, kanqin, trots att du beter dej som en kaxig snorunge och t om gör påhopp på folk som kritiserar dej för att använda krackad mjukvara då du själv stuckit ut hakan och erkänt att du gör det trots att ingen egentligen anklagat dej för det. riktigt kass attityd måste jag säga.

Mutto: mister mister, det var du som började att kasta skit. oprovocerat dessutom. (han fortsätter dock meddelandet i seriöst stil)

Nu startar jag den tråd ni läser nu och äntligen får jag inlägg av medlemmar som ger sina åsikter i ämnet. Jag har fått mycket bra och välskrivna svar. Och jag är jättetacksam för dem. Jonte mingus Humor claes mm. ska ha all tack.

Men sen förstår jag inte detta t.ex surikatmamma skriver. Esa, Eliasson och sounden har ju gjort alla annat än hjälpt mig. Mutto skriver att jag oprovocerat börjat kasta skit. Enligt min åsikt var det ESA som börja med off-topic meddelanden. Jag blir ombed att tacka Esa, eliason och sounden för den hjälp jag fått från dom. Det kan jag inte göra för jag tycker verkligen inte de hjälp mig med nått.

Svar till kommentarer här

"FRUKTANSVÄRT URUSLA ATTITYD!" - kan inte förstå att min attityd varit så sanlöst usel

"Jag vet varför den blev OT.

Du har bara dig själv att skylla." - ehhh. jag skapade den här tråden i OT. n000b 😄

"Kommer någon och lägger ner tid på seriösa förslag och så svarar

du med att spotta eter tillbaka, du skall vara glad att du överhuvud-

taget får hjälp." -Vem av de som skrivit ett seriöst inlägg spottar jag på?

"Du är dock förlåten om du slutar kasta skit på hjälpsamma medlemar i detta forum." - När gjorde jag senast det? Esa, eliason och sounden är väl de som jag kastat skit på. Det har väl inte varit hjälpsamma. Så den uppmaningen har jag håll än så länge.

"Det dummaste jag sett hittills på detta forum är alla fall dina briljanta första två inlägg bestående av en förfrågan om hjälp och sen ett regelrätt "draåthelveteinlägg" till folk som försöker hjälpa dig. Skärp dig och be om ursäkt, för fan." - Jag går inte med på att Esa försökte hjälpa mig. Det var ett tjuvnyp! ffs!

Reveal yourself you doublefaced Troll! - Tyvärr, den konspirationen var fel 😛

"är att aldrig stoltsera med att du använder piratprogram. " - Om nån vill veta så svara jag ärligt. Iaf så länge det inte står i reglerna att piratprogram är förbjudet disskutionsämne

Här tackar jag för mig, den här gången. Det var faktiskt ganska kul ändå... det tror jag många tyckte 😆 Att så många retat upp sig tror jag beror på att de låst fast sin blick på de fåtal negativa meningar jag ger. Läser man bara dem blir det jävligt kaxigt. Men i sin kontext så är det bara svar på tal.

kanqin

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket moget skrivet 😆

Jag vet, jag är nästan övermogen. Problemet är att jag har hört ditt sätt att snacka så ofta och har med åren blivit lite trött på det. Fast dom flesta slutar när dom blir vuxna, det vara det jag menade med mitt "omogna" inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh. Jag förstod Piken Av esa. Men jag tycker inte det är så mkt att brusa upp sig för. tror du gjorde de lite för mkt.

Tycker dock inte att du har varit så jälla grov som vissa antyder. Men visst...

Själv skulle jag tklat piken på ett helt anat sätt.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh. Jag förstod Piken Av esa. Men jag tycker inte det är så mkt att brusa upp sig för. tror du gjorde de lite för mkt.

Tycker dock inte att du har varit så jälla grov som vissa antyder. Men visst...

Själv skulle jag tklat piken på ett helt anat sätt.

😆

Jag har brusat upp mig väldigt. Lite för att jag gärna vill säga B om jag nu ändå sagt A. Och liite kul är det faktiskt även om jag just nu känner att jag vill tona ner det (ha, shit med tanke på mitt tidigare inlägg märks det nog inte). Men jag tycker ändå det var ganska kul. Kanske finns det några som blev upprörda på riktigt, de ber jag om ursäkt.

Kände ett behov av att förklara mitt sätt att se på händelsen. Det känns skönt när nån ger ett så galant svar som pazo. För mig var det nog sista spiken i lådan i den här diskutionen. Nu ser jag fram emot att gräva mig ner i detta forum fullt av intressanta människor och kunskap.

Som jag skrev i ett pm till någon.

"Om du vill undvika kritik: Säg ingenting, gör ingenting, var ingenting!"

- Elbert Hubbard

Jag väljer kritik i så fall

Hade bra allihop, nu bär det åt till jobbet

Kanqin

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh. Jag förstod Piken Av esa. Men jag tycker inte det är så mkt att brusa upp sig för. tror du gjorde de lite för mkt.

Tycker dock inte att du har varit så jälla grov som vissa antyder. Men visst...

Själv skulle jag tklat piken på ett helt anat sätt.

😳

Jag har brusat upp mig väldigt. Lite för att jag gärna vill säga B om jag nu ändå sagt A. Och liite kul är det faktiskt även om jag just nu känner att jag vill tona ner det (ha, shit med tanke på mitt tidigare inlägg märks det nog inte). Men jag tycker ändå det var ganska kul. Kanske finns det några som blev upprörda på riktigt, de ber jag om ursäkt.

Kände ett behov av att förklara mitt sätt att se på händelsen. Det känns skönt när nån ger ett så galant svar som pazo. För mig var det nog sista spiken i lådan i den här diskutionen. Nu ser jag fram emot att gräva mig ner i detta forum fullt av intressanta människor och kunskap.

Som jag skrev i ett pm till någon.

"Om du vill undvika kritik: Säg ingenting, gör ingenting, var ingenting!"

- Elbert Hubbard

Jag väljer kritik i så fall

Hade bra allihop, nu bär det åt till jobbet

Kanqin

😳 ...

Välkommen till forumet BTW

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh. Jag förstod Piken Av esa. Men jag tycker inte det är så mkt att brusa upp sig för. tror du gjorde de lite för mkt.

Tycker dock inte att du har varit så jälla grov som vissa antyder. Men visst...

Själv skulle jag tklat piken på ett helt anat sätt.

😳

Jag har brusat upp mig väldigt. Lite för att jag gärna vill säga B om jag nu ändå sagt A. Och liite kul är det faktiskt även om jag just nu känner att jag vill tona ner det (ha, shit med tanke på mitt tidigare inlägg märks det nog inte). Men jag tycker ändå det var ganska kul. Kanske finns det några som blev upprörda på riktigt, de ber jag om ursäkt.

Kände ett behov av att förklara mitt sätt att se på händelsen. Det känns skönt när nån ger ett så galant svar som pazo. För mig var det nog sista spiken i lådan i den här diskutionen. Nu ser jag fram emot att gräva mig ner i detta forum fullt av intressanta människor och kunskap.

Som jag skrev i ett pm till någon.

"Om du vill undvika kritik: Säg ingenting, gör ingenting, var ingenting!"

- Elbert Hubbard

Jag väljer kritik i så fall

Hade bra allihop, nu bär det åt till jobbet

Kanqin

Vuxen redan! Ha det bra och lycka till 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...