Dream Exp. Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 Tjena! Jag undrar vilka mjukvaru-effekter som alla kan rekommendera? Jag undrar främst över: kompressorer reverb delay och en riktigt snabb gate som är snabb nog för att gate:a trummor
Claes Holmerup Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 Några jag kommer på direkt, är dessa: Kompressor: Sonalksis SV-315 EQ: Sonalksis SV-517, PSP MasterQ Delay: PSP42, PSP84
nurfen Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 Jag tycker Ultrafunks kompressor och reverb är riktigt bra. Sen vet jag inte 😉
Danabacken Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 Reverb-pluggen i Reason3 gillar jag som fan! 😱
joachime Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 Använd sökfunktionen innan du postar en tråd. Det finns massor av trådar i ämnet: Kompressor Kompressor 2 Kompressor 3 Mest använda pluggar EQs Gratis EQ EQ 2 Diverse plugg-tips Pluggar för sång Reverb Smaklig mål!
joachime Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 Förresten. Det finns en lång tråd på KVRAudio där olika kompressorer (och olika inställningar) testas på en och samma trumloop. Kanske ger något.
tabaimcs Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 (redigerat) Hejsan på er gott folk.. Jag behöver lite hjälp att hitta gratis effekter till cubase.. Det handlar om sång.. så ge gärna tips på vart ja kan ladda ner effekterna och vilka som är bra. gärna lätta att använda också.. 😛 Som sagt det är sång/vokal effekter ja är ute efter.. Ge tips o länka olika sidor.. Jag är taksan för alla svar.. Redigerat 20 december 2007 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
DrHans Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Finns inget att tillägga! Varför gör du det då? 😉 Kanske kände att han var tvungen. Ibland måste man bara göra saker man vet att man inte ska.
Bebopkeys Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Finns inget att tillägga! Varför gör du det då? 😏 Kanske kände att han var tvungen. Ibland måste man bara göra saker man vet att man inte ska. Som att känna på spisplattor fast man vet att de är heta!
martinm Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Finns inget att tillägga! Varför gör du det då? 😏 Kanske kände att han var tvungen. Ibland måste man bara göra saker man vet att man inte ska. Som att känna på spisplattor fast man vet att de är heta! ...eller stoppa fingern i naveln för o kolla hur det luktar...
Micke H Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Finns inget att tillägga! Varför gör du det då? 😏 Kanske kände att han var tvungen. Ibland måste man bara göra saker man vet att man inte ska. Som att känna på spisplattor fast man vet att de är heta! ...eller stoppa fingern i naveln för o kolla hur det luktar... ...eller kolla i trådar man egentligen inte är intresserad av...
DrHans Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Finns inget att tillägga! Varför gör du det då? 🙂 Kanske kände att han var tvungen. Ibland måste man bara göra saker man vet att man inte ska. Som att känna på spisplattor fast man vet att de är heta! ...eller stoppa fingern i naveln för o kolla hur det luktar... ...eller kolla i trådar man egentligen inte är intresserad av... Eller känna om det verkligen stämmer att det är nymålat när det står det på skylten.
thrinithan (oregistrerad) Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 (redigerat) Har stor lust att köpa några ordentliga VST effekter till min DAW men kollade upp lite priser och en EQ kostar ju lika mycket som en hel VST orkesterplugg. Tipsa gärna om vilka EQ, Comp, Verb effekter som låter bra. Har testat en lila/rosa Sonalksis EQ som jag tyckte om men jag kommer inte alls ihåg vad den hette. Sen har jag hört mycket bra om WizooVerb men den var ju cokså svindyr IMO =) Redigerat 20 december 2007 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Henke Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 Här kommer några tips på fina gratis-pluggar som du bör testa innan du köper något (om du inte redan gjort det). Följande pluggar står sig ljudmässigt väl mot många av de dyrare produkterna på marknaden. EQ: Electri-Q - posihfopit edition http://www.aixcoustic.com/index.php/posihfopit_edition/30/0/ Kompressorer: MjCompressor http://magnus.smartelectronix.com/ Vanilla Compressor http://www.chunkware.com/?page_id=4 -------------- Voxengo gör för övrigt välljudande pluggar som inte kostar skjortan. Särskilt dessa kompressorer: Voxengo Marquis Compressor ($89.95) http://www.voxengo.com/product/marquiscomp/ Voxengo Crunchessor ($39.95) http://www.voxengo.com/product/crunchessor/ ------------- Vad gäller Sonalksis så tyckte jag kompressorn (SV-315) lät riktigt bra när jag testade demoversionen. EQ:n gillade jag inte diskanten i, då tycker jag ovanstående gratis-EQ låter bättre. Jag tycker Voxengos produkter är mer prisvärda, även om Sonalksis ger 50% rabatt för oss studenter.
thrinithan (oregistrerad) Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 hrm... för "ER" studenter 🙁 Tack för tipsen.. ska kolla in gratispluggarna och lyssna lite på dem så kanske man tar och köper sig en klase med Voxengo effekter här framöver. Om jag inte missminner mig så tror jag minsan att jag har en voxengo delay installerad redan... ska kolla in den närmare =) Några kommentarer på Waves? Dom är ju relativt dyra till och med gentemot andra stora märken men det finns vissa lite billigare paket som ser lite intressanta ut i pris iaf.... typ dessa: http://www.thomann.de/thoiw5_waves_renaiss...e_prodinfo.html http://www.thomann.de/thoiw5_waves_native_...0_prodinfo.html
surikatmamma Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 Renaissance Reverb och kompressor är skitbra, men tyvärr verkar det ju inte gå att köpa dem separat.
Claes Holmerup Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 Sonalksis, som du nämnde är skitbra. PSP har också ett gäng riktigt bra pluggar till vettiga priser. 🙁
Emil Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 Jag har PSP Mixpack och Mixkompressor är sjukt bra till nästan allt. Bra sturator får man med också.
thrinithan (oregistrerad) Postat 18 september 2006 Postat 18 september 2006 Jag har PSP Mixpack och Mixkompressor är sjukt bra till nästan allt. Bra sturator får man med också. Dom var ju inte dyra iaf... Mixpack för $149 men däremot hittade jag ingen mixkompressor... fast det var kanske den som hette MixPressor som följde med i MixPack paketet du syftade på? Inte mycket för ögat men det är ju ljudet som räknas i slutändan =P Sonalksis, som du nämnde är skitbra. Hittade en Sonalksis Essentials pack med SV-315 Comp/Limiter och SV-517 EQ för 3695:- på Jam... Är det enligt dig värt dom pengarna för 1 EQ och en Comp? Vet du om det finns billigare någon annanstanns? Renaissance Reverb och kompressor är skitbra, men tyvärr verkar det ju inte gå att köpa dem separat. Är dom andar pluggarna i detta pack nånting att ha? För dom pengarna vill jag inte lägga ut om det visar sig att de andra effekterna är skit som blir kvar i lådan. http://www.thomann.de/thoiw5_waves_renaiss...e_prodinfo.html Tack för tipsen y'all! Kom gärna med fler om ni kommer på nått såhär i efterhand... inte för att det blir enklare att bestämma sig men då har jag ju större möjlighet att hitta den som passar mig perfekt =P
Emil Postat 18 september 2006 Postat 18 september 2006 Ja det var mixpressor jag syftade på. Ladda ner ett par demos och testa vet ja!
Claes Holmerup Postat 18 september 2006 Postat 18 september 2006 Sonalksis, som du nämnde är skitbra. Hittade en Sonalksis Essentials pack med SV-315 Comp/Limiter och SV-517 EQ för 3695:- på Jam... Är det enligt dig värt dom pengarna för 1 EQ och en Comp? Vet du om det finns billigare någon annanstanns? Visst är de prisvärda. Jag använder dem själv och är mycket nöjd. 🙂 Listpriset på den bundlen är 4195:- - så 3695:- är absolut ett bra pris. Var man annars kan köpa? Hmmm... Jag måste fundera lite... 🙂 Släng gärna iväg ett mail till mig om du känner för det - så kan vi ju se om jag kan matcha det. 😉 Finns på lager. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.