Jump to content
Annons

FILMMUSIK?

Recommended Posts

pld (oregistrerad)
Postat

Tjenna!

Jag är ny här så jag vet inte riktigt vart jag ska posta detta inlägg men det är nämligen så att jag har nu i något år gjort film och skulle nu vilja göra min egna musik till mina filmer men eftersom jag är nybörjare vet jag inte riktigt vad jag ska ha. Vill göra musiken genom datorn med nåt pogram. Tittade på emusic.se och hittade detta och undrar om detta är bra saker eller finns det bättre?

http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=...exp=&info=11623

MVH/Jesper

Annons
Postat

Om du menar maffiga filmiska stråkar i en symfoniorkester är detta ett bra val.

Du skriver att du är nybörjare, men vad innebär det? Har du skrivit musik tidigare? Kan du spela piano? Kan du arrangera?

Paketet du länkar till är ganska bra. Men om du är nybörjare vore kanske ett enklare paket lämpligt?

pld (oregistrerad)
Postat

Det jag menar med att jag är nybörjare är att jag inte har gjort musik på datorn innan men ja kan spela lite på piano annars kan man ju lära sig. Men menar du att det är ett för "svårt" paket?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.