Xander_G (oregistrerad) Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 Har suttit en stund nu och försökt komma på hur man triggar sina egna ljud, typ gör en egen "drummap" med egna ljud. Så att om jag t.ex trycker på C1 på min midisynth så spelar den upp en ljudfil jag har i nån mapp på datorn...så att man liksom kan skapa sina egna synthar med ljud som man vill. Jag har kollat i Hypersonicmappen, men där hittar jag inga ljudfiler alls...trots att det finns hundratals med ljud i Hypersonic i cubase. Är det möjligt att göra detta i cubase?
Piccazzo Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 Inte i Cubase i sig tror jag , Men med en Mjukvarusampler typ ( Halion , Kontakt , Battery ) eller liknande går det alldeles utmärkt.
trancer Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Använd en gammal goding vettja. A0dK1 .. vet inte om den är gratis eller ej . den harj ag använt i dom flesta låtar jag gör ... med tanke på att jag hatar battery 😉 ingen större skillnad på resultatet så . /Perrra
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.