ierker Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 (redigerat) * LÅTNAMN: I'll be gone * ARTIST/GRUPP: ierker * GENRE: popmetal? * LÅTLÄNGD: 3:40 * KOMPOSITÖR: Jerker Häggström * PRODUCENT: Jerker Häggström * EV. MEDVERKANDE: Julia Häggström * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 4mb * STATUS: (Kommer aldrig bli)färdig demo * LÅTLÄNK: I'll be gone Dagen innan jag drog iväg på assembly iår, så slängde jag ihop den här låten, bara för att ha nånting att spela upp i musiktävligen. Tyvärr så är några timmar för kort tid för att göra nåt vettigt, och det blir inte bättre av att sångerskan bara har tid med en tagning 😉 Finns massa kraffs jag hade velat fixa, men jag orkade inte börja gräva när det var så kort tid kvar. De fick bli som de blev helt enkelt 😱 All kritik är mer än välkommet 🙂 Redigerat 6 september 2005 av ierker
Strukt Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 Mysko att ingen har gett dig någon feedback. Nåja. Jag lyssnade på låten medan jag surfade lite hemsidor och hade den på i bakgrunden, jag tyckte den lät bra. Mixen kanske kunnat vara lite bättre när det gäller nivåer på volymen osv men annars helt okej. Jag tycker iallafall låten var bra. Altså jag skulle kunna lyssna på den flera gånger 🙂
ierker Postat 8 september 2005 Trådstartare Postat 8 september 2005 tackar 😳 blev ruskigt mysko efter mastring, vilket jag upptäckte för sent för att gå tillbaks å försöka styra upp... hehe Sen har jag knappt skrivit nåt som ska låta "för radion" förrut, så man försöker lära sig grejerna 😄
Eliasson Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 (redigerat) Hepp, Överlag bra men saknar brillan. Känns lite muggigt som det är nu, fräs på lite mer diskant. Snyggt komprimerat fast hela paketet känns lite tomt i mitten. Kanske lägga en distgitarr i mitten med? Kicken har bra klick, lite fattig botten kanske. Bra jobbat! Jag brukar vara allergisk mot NuMetal fast detta kan jag uthärda 😆 /E *edit* ser nu att den är mastrad!? Var lallades diskanten iväg? 😕 Redigerat 8 september 2005 av Eliasson
ierker Postat 8 september 2005 Trådstartare Postat 8 september 2005 tjo hehe ja du... diskanten försvann med förståndet när jag satt å skruva i de tröttaste timmarna 😕 tillägger att även jag är allergisk mot den mesta numetal... detta var bara ett litet hastprojekt... försöker lära mig att ta itu med de flesta genres 😆 tack iaf för feedback 😉
pennudd Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 Bra försök för att vara ett hast försök. Men det är en del som kan jobbas på. Vart är alla pads som brukar finnas i den här typen av musik? 😳 Sen trummorna, speciellt snaren skulle kunna vara lite komprimerad. Sången låter lite jobbig att lyssna på i reffen och stämmorna... vart är dom? Feta mäktiga, gärna killstämmor. Gitarrerna vill man ha fetare också. Dom är ju överallt i den här musikstilen. Prova att köra några fler git. dubbar där du stämmer ner gitarren och bara drar på ackorden och låter dem klinga ut... Mixen överlag är inte så rolig att lyssna på, men kan inte kommentera, eftersom jag som vanligt sitter på jobbet... lyssnar bara när jag är på jobbet faktiskt
LDB Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 Konstigt att du inte fått mer feedback. Jag tycker låten är bra. Mixning behöver trimmas en hel del men du är duktig som gjort det här på några timmar och en enda tagning. Jag skulle skruva upp tempo lite... men det är en smaksak. Bra! Mycket bra!!
ierker Postat 9 september 2005 Trådstartare Postat 9 september 2005 tackar! kommer nog inte se över den här nå mer, men får ju lite att tänka på till nästa gång 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.