Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Igår fick jag mitt M-Powered 😛 Har dock några frågra och funderingar.

Några dagar innan installerade jag om mitt Windows XP och såg att det fanns "nya" drivrutiner till Audiophile 2496 på M-Audios hemsida. Dom drivrutinerna jag installerade var Delta_WDM_5.10.0.5051 och på M-Audios hemsida står det "Added Support for Pro Tools M-Powered".

När jag läste igenom manualen för M-Powered så står det att man skall installera medföljande drivrutin Delta_WDM_5.10.0.5050. Jag tänkte att eftersom drivrutinen som fanns på M-Audios hemsida var nyare, så kör jag på den.

Allt fungerade bra och inga problem att köra programmet, men när jag startade några "stand alone" program, så hördes inget ljud ur dom. Jag kollade alla inställningar och kunde inte hitta några fel, tills jag stängde M-Powered. Då fungerade ljudet igen. Det spelar ingen roll vilket program jag kör, allt ljud är låst till M-Powered när den är igång.

Min fråga är, skall det vara så? Jag tycker det verjar lite knepigt 😉

Jag provade att avinstallera drivrutinen Delta_WDM_5.10.0.5051 och köra in den medföljande Delta_WDM_5.10.0.5050, men då startade inte M-Powered, gnällde över att det inte fanns något M-Audio ljudkort installerat, men när jag bytte tillbaka till Delta_WDM_5.10.0.5051, så fungerade allt igen.

Annons
Postat

Pro Tools låser ljudkortet mot mjukvaran. Om du använder PT så kan du ej använda någon annan ljudapplikation såsom Windows Media Player eller liknande. Multiljudsstöd misstänker jag är i antågande.

Postat

Right on... blev själv lite konfunderad då jag köpt 002r, men så är det i PT..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.