Jump to content
Annons

Höstens Kaffehöjdare!


wonderboy

Recommended Posts

Annons

Nu fick jag en lysande idé till prenumerationspresent! Jag tycker att alla prenumeranter skall få en sån här mugg. På ena sidan skall det vara Olsbergs avatarbild och studiologgan. På andra sidan skall det stå: "Nu har jag också en, Hulkvulken!

Där knöts säcken ihop. Jag ger mig Vomeratorn!

Kan alla läsa vad Valphagen skriver? Ser Ni? Ser Ni? Nå, Brojd och Vallhagen(!), har Ni mobiliserat styrkorna? Blir det nåt av med Vulgohulkens kaffetext?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får masa Dig till perkulatorn/kaffebryggaren i köket och fylla på kaffet. Det är bra för då riskerar Du inte spilla på Din ljudutrustning.

Det är väl ingen som har utrustningen i köket eller?

Då blir ju tipset inte alls bra iom att jag lika gärna

kan använda en vanlig kopp/mugg i köket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får masa Dig till perkulatorn/kaffebryggaren i köket och fylla på kaffet. Det är bra för då riskerar Du inte spilla på Din ljudutrustning.

Det är väl ingen som har utrustningen i köket eller?

Då blir ju tipset inte alls bra iom att jag lika gärna

kan använda en vanlig kopp/mugg i köket.

Johorrå! Blir det visst det, serrö! Du hämtar kaffet i köket, där Du INTE har studioutrustningen, fyller på kaffe i den MYCKET generöst tilltagna muggen, skruvar på locket, går tillbaks till hemstudion och har nu en rejäl balja java som är mycket säkrare, tack vare locket, och som håller värmen tiotusen gånger längre än Din gamla snuskburk till kopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte riktigt heller...

Ska man ha utrustningen i köket?

Och som jag fattar det av din beskrivning så kokas kaffet alltså automatiskt i den här "muggen" du pratar om bara genom att koppla in m-boxen i USB 1.0-anslutningen i botten? 🙂

Låter helknasigt. Jag dricker direkt ur perkulatorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter helknasigt. Jag dricker direkt ur perkulatorn.

Vad gör Du åt brännskadorna? Har själv perkulator och har väl bränt mig ganska bra ett par gånger då jag hanterat den ovarsamt. Jag har dock aldrig, och jag repeterar, ALDRIG druckit direkt ur perkulatorn! Dels tror jag att det gör ont, dels vill jag gärna ha mjölk i.

Annars är perkulator en mycket bättre sak än bryggare, det vet ju alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om sanningen ska fram köpte min perkulator på loppis och fick inte med nån sladd. Men som tur var var den full med kaffe när jag köpte den så jag har ändå inte haft nån användning för sladd under de tre åren jag haft den.

Jag ställer den i solen (eller nära datorn) för att värma upp det och har (ta i trä) aldrig bränt mig hittills.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om sanningen ska fram köpte min perkulator på loppis och fick inte med nån sladd. Men som tur var var den full med kaffe när jag köpte den så jag har ändå inte haft nån användning för sladd under de tre åren jag haft den.

Jag ställer den i solen (eller nära datorn) för att värma upp det och har (ta i trä) aldrig bränt mig hittills.

En perkulatorsladd är inte dyr. När Du köpt den skall Du få känna hettan! I övrigt tycker jag mig märka att Du är på G idag, är det så, Jocke?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om sanningen ska fram köpte min perkulator på loppis och fick inte med nån sladd. Men som tur var var den full med kaffe när jag köpte den så jag har ändå inte haft nån användning för sladd under de tre åren jag haft den.

Jag ställer den i solen (eller nära datorn) för att värma upp det och har (ta i trä) aldrig bränt mig hittills.

En perkulatorsladd är inte dyr. När Du köpt den skall Du få känna hettan! I övrigt tycker jag mig märka att Du är på G idag, är det så, Jocke?

Jepp, tog mig precis en zip ur perkulatorn.

Är poängen med kaffe för dig att man ska bränna sig på det? Nä, jag tror jag avvaktar med sladd ett tag framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, tog mig precis en zip ur perkulatorn.

Är poängen med kaffe för dig att man ska bränna sig på det? Nä, jag tror jag avvaktar med sladd ett tag framöver.

Hör nu här, unge herr Jocke! Är Du näsvis? Du låtsas inte förstå! Passa sig så att han inte får oväntat besök! Förresten, vilket kaffemärke bjuder Du på då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, tog mig precis en zip ur perkulatorn.

Är poängen med kaffe för dig att man ska bränna sig på det? Nä, jag tror jag avvaktar med sladd ett tag framöver.

Hör nu här, unge herr Jocke! Är Du näsvis? Du låtsas inte förstå! Passa sig så att han inte får oväntat besök! Förresten, vilket kaffemärke bjuder Du på då?

Det smakar Zoégas Skånerost eller Mollbergs blandning... Glöm inte superdupermuggen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Aaah, Skånerost! Jag älskar Skånerost! Smakar smaskens jämnt när jag är i Skåne. Smakar inte alls samma hemma i Gbg. Fick i somras reda på anledningen av skåningarna själva. Deras vatten skall, bl a, vara mer kalkrikt. Det verkar stämma. När jag kokte med min kära perkulator där nere, smakade det ljuvligt. När jag kom hem till Götet, smakade samma paket mindre gott. Mollbergs är ju också gott.

Hemma så funkar Löfbergs speciella perkulatorkaffe bäst. Jag tror att det är mellanmörkt rostat och det är lite grövre så att man inte får med det där sumpiga som annars kan slinka med.

Men Jocke, om jag nu dyker upp hos Dig, är det verkligen ett oväntat besök då? Jag menar, jag röjde ju mig i det förra inlägget! Skall jag ha med mig perkulatorsladden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var som fan. Kan man inte slänga i en kalktablett eller nåt? 😆

Oväntat besök? Sånt dravel sysslar inte jag med - Zoégas sa jag ju.

Och for the record, perkulatorkaffe är godast sladdlöst. Man kan ju hälla det i din mirakelkopp så blir det tydligen skållhett.

Men Löfbergs perkulatorkaffe ska jag kolla upp så man kan dricka slatten också. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå Nelerion som började..

Alltså här kommer Wonderboy och försöker lura i mig

att jag för det första skall köpa en kombinerad Kaffe-

kopp/Termos. För det andra så påstår han att alla har

sin studioutrustning i köket och för det tredje föreslår

han att alla skall ha en Perkulator.

Jag kan helt enkelt inte acceptera detta.

För det första kokar jag nuförtiden kaffe på spisen, så-

deså. För det andra så kan jag fortfarande inte få det

riktigt klart för mig hur den här superTermosen ser ut

om det är en kaffekopp i Termosen.

kaffekopp.JPG

😱

Och för det tredje så har jag nu testat att sjunga in på

Balkongen för att få en närhet till köket.

Där är för mycket frågor helt enkelt för att jag skall

kunna släppa detta.

Skål?

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar jag förstå! Tack för beskrivningen, Nelerion.

Men den här "Wondermuggen" måste ju vara helt enorm om man ska få plats med studion och allt i.

termos.jpg

Du tror inte Du skulle kunna klämma in ett trumset också? Jag menar, thermosar torde ju ha en viss ljudisolerande effekt också? Snacka om heta trumspår!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...