Jump to content
Annons

Höstens Kaffehöjdare!


wonderboy

Recommended Posts

Fick reklamblad från Netto igår. De säljer en "termosmugg" för 19 spänn! Jag har nu suttit med denna mugg i 30 minuter och den håller värmen jättebra!

Så här går det till: Fyll på kaffe, ev socker o mjölk. Sen skruvas ett lock på och då har det blivit en liten termos av det hela som rymmer ca 3 dl. När Du sen blir sugen så snäpper Du bara till en liten lucka i locket och får till en liten öppning. Lite bökigt att dricka i början men jag tror man vänjer sig. Fördelen är att kaffet håller sig hett i minst 30 minuter, risken för spill om man råkar vispa till den minimeras, perfekt för den kaffetörstige hemmapularen med ömtålig och dyrbar utrustning! Spring och köp och gör ett inlägg där Du tackar mig sen!

Vill Du veta mer? www.netto.se, klicka på produktblad och välj det första. Klicka Dig fram till s 2. Längst ner till höger kan Du se och läsa om underverket.

Redigerat av wonderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hehe, jag köpte en sån på Dollarstore för ett år sedan. 😮

Den funkar bra när det gäller att hålla värmen... men sen hade jag glögg i den i vintras. Glöggdoften har inte försvunnit ur muggen hur mycket jag än försökt.

Så köp flera muggar. En för kaffe, en för té osv. 😉

För övrigt har jag sett såna muggar på Rusta också, för den som inte har varken Netto, Dollarstore eller ÖoB i närheten. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag en sådan halvliterstermos som syrran köpte åt mig på starbucks i Hawaii där hon bor. 😛

Wonderboy: Inse, du är gammal och hänger inte med i svängarna. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Följde reklambladet med GP?

Har också såna.

Nej, tyvärr! Jag kan kanske ordna en prenumeration för en billig penning, intresserad?

Olsberg budade över några ex så fort han sett mitt inlägg. Men tack ändå!

Eller menar du GP? Äh, jag läser den varje söndag (en handfull artiklar och serierna), det får räcka. Den är ju fetare än alla böcker jag läst tillsammans.

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra initiativ att ge tips underpojken. Bara för att vi är några som redan har "termosmuggen" är det inte fel att tipsa. Fler tips om (o)nyttiga saker!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis! Det är det jag menar! Att det sen finns Messerschmitts som gärna försöker sig på inlägg som går ut på att "min är längre än Din" får man ju ta. Jag vet ju ändå att min är längst. Alla Studioister har ju haft problem med kallt kaffe och jag erbjuder en enkel och billig lösning, är det inte så det skall fungera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag testade en annan oslagbar kaffevariant imorse innan jobbet.

Sätt klockan på en timme innan det att du måste stå påklädd på

jobbet. Försov dig c:a 30 minuter och inse att allt skall ske liiite

snabbare nu för att fixa det där klockslaget. Sätt på kaffekoka-

ren och släng dig likt Tarzan in i duschen. Med fördel bör du ha

c:a 4 millimeters hårlängd då du sparar bra mycket tid under

torktiden. Torka av tvagningen och fortsätt ditt erövringståg in

i köket igen och bred på en smörgås med endast smör då tiden

att öppna upp ostkupan eller skingburken är helt bortkastat. Häll

upp kaffe i ett glas så att du har en teoretisk chans att få det till

lite lägre temperatur innan drickfasen. Ät upp dina smörgåsar

samtidigt som du klär din rena kropp i kläder. För dig med hög

hastighet, då du har ett fåtal minutrar innan bilen skall rulla, mot

köket och ta tag i kaffeglaset som du nu i en elegant rörelse

sveper med ett motivationsartat beteende. Inse att du efter en

c:a 5 klunkar har bränt sönder hela halsen och inte kommer

känna någon smak i munnen under hela dagen [bye, Bye god

lagad lunch från gårdagen].

Jag vågar inte ens tänka på hur ont jag hade haft i halsen om

jag hade nyttjat Nettos produkter.

What a morning!

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vågar inte ens tänka på hur ont jag hade haft i halsen om

jag hade nyttjat Nettos produkter.

What a morning!

😎

Hade Du haft denna Netto-produkt hade Du kunnat dricka kaffet i bilen, på jobbet, på kvällen - och det hade fortfarande varit brännande hett! Förstår Du nu varför Du behöver denna produkt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vågar inte ens tänka på hur ont jag hade haft i halsen om

jag hade nyttjat Nettos produkter.

What a morning!

😱

Hade Du haft denna Netto-produkt hade Du kunnat dricka kaffet i bilen, på jobbet, på kvällen - och det hade fortfarande varit brännande hett! Förstår Du nu varför Du behöver denna produkt?

Så att han kan bränna sönder halsen 24/7? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vågar inte ens tänka på hur ont jag hade haft i halsen om

jag hade nyttjat Nettos produkter.

What a morning!

😄

Hade Du haft denna Netto-produkt hade Du kunnat dricka kaffet i bilen, på jobbet, på kvällen - och det hade fortfarande varit brännande hett! Förstår Du nu varför Du behöver denna produkt?

Så att han kan bränna sönder halsen 24/7? 😉

Svar: Ja, om så önskas!

Link to comment
Dela på andra sajter

En jävla fördel att man kan välta koppen utan att spilla! Jag brukar jämt gå upp 1 h innan jag sticker till jobbet för att hinna ta en kaffe och morgonsurfa lite... men en kall vårmorgon i februari fumlade jag lite och råkade välta ut _hela_ 50cl-glaset rakt över tangenbordet... Just sånna saker man verkligen inte orkar med kl 5 på morgonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att du upptäckt termosen, Wonderboy. Den består i princip av åtskilda inner- och ytterväggar, med ett värmeisolerat skikt - vakuum - dem emellan.

Exempel på andra moderna uppfinningar:

Elvisp

Konservburk

Motorsåg

😆

Ni är väl för gulliga... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att du upptäckt termosen, Wonderboy. Den består i princip av åtskilda inner- och ytterväggar, med ett värmeisolerat skikt - vakuum - dem emellan.

Exempel på andra moderna uppfinningar:

Elvisp

Konservburk

Motorsåg

Som vanligt har Du missat vitsen, Hulkvulken! Detta är en termos OCH kaffekopp i en och samma tjofräs! Jag trodde att folk själva skulle kunna komma på fördelarna, vilket vissa också har. Att hantera termosar vars innehåll sen skall över i muggar är ett stort riskmoment i datormusikerns värld, mycket kan gå fel. Jag har redan råkar vispa till min "thermomugg" en gång, inte en droppe förspilldes! Kaffet I KOPPEN håller sig varmt även när Du måste ta om "Smoke On The Water"-riffet för femtielfte gången, Mallmagen! Nu försår Du vitsen. Nu rotar Du fram nitton spänn. Nu lämnar Du familjen vind för våg. Nu "burnar" Du iväg med bilen. Nu rusar Du in på Ditt lokala Netto. Nu letar Du febrilt efter muggen. Nu får Du reda på att den är slutsåld. Nu gråter Halmvageln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att du upptäckt termosen, Wonderboy. Den består i princip av åtskilda inner- och ytterväggar, med ett värmeisolerat skikt - vakuum - dem emellan.

Exempel på andra moderna uppfinningar:

Elvisp

Konservburk

Motorsåg

Som vanligt har Du missat vitsen, Hulkvulken! Detta är en termos OCH kaffekopp i en och samma tjofräs! Jag trodde att folk själva skulle kunna komma på fördelarna, vilket vissa också har. Att hantera termosar vars innehåll sen skall över i muggar är ett stort riskmoment i datormusikerns värld, mycket kan gå fel. Jag har redan råkar vispa till min "thermomugg" en gång, inte en droppe förspilldes! Kaffet I KOPPEN håller sig varmt även när Du måste ta om "Smoke On The Water"-riffet för femtielfte gången, Mallmagen! Nu försår Du vitsen. Nu rotar Du fram nitton spänn. Nu lämnar Du familjen vind för våg. Nu "burnar" Du iväg med bilen. Nu rusar Du in på Ditt lokala Netto. Nu letar Du febrilt efter muggen. Nu får Du reda på att den är slutsåld. Nu gråter Halmvageln.

Kära vän, tror du fortfarande att du funnit en ny produkt? i skåpet ovan spisen har här hemma sedan åtminstone 4 år stått 3 stycken termosmuggar bredvid två stycken ståltermosar och en rund TV-kanna...

Matberedaren är oxå sedan en tid tillbaka uppfunnen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bit i denna, Underboj:

Materiell Villanelle

en termos i skimrande slagtåligt stål

glass eller kaffe, uppvärmd alkohol

månget den rymmer, den blanka

billigt den fylls för oss panka

som inte vill göra i plånbok fler hål

en termos i skimrande slagtåligt stål

är ju vad vi vilja fulltanka

med drycker till morron o lunch o kvällsmål

månget den rymmer, den blanka

när stinnt man på morron uppvanka

till badet och duschen med schampoo o tvål

en termos i skimrande slagtåligt stål

den får då ej tas för badanka

den är energisnål en hel del den tål

månget den rymmer, den blanka

å hjärter dam är ingen lanka

i giftaspresent kan du ge din gemål

när framåt mot prästen ni svanka

en termos i skimrande slagtåligt stål

/Bengt Vallhagen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hänger inte riktigt med här nu.

Är det Kaffekopp och Termos i-ett?

men.. men.. Hur gör du när du häl-

ler över från Termosen till Koppen?

😄

Nejnejnej!!!! Det här var visst besvärligt?! Du får masa Dig till perkulatorn/kaffebryggaren i köket och fylla på kaffet. Det är bra för då riskerar Du inte spilla på Din ljudutrustning. Sen skruvar Du på ett lock på muggen och den kan då ses som en termos. När Du sen vill dricka finns det en liten lucka som Du enkelt snäpper undan. Sen dricker Du, förstått???

Link to comment
Dela på andra sajter

Kära vän, tror du fortfarande att du funnit en ny produkt? i skåpet ovan spisen har här hemma sedan åtminstone 4 år stått 3 stycken termosmuggar bredvid två stycken ståltermosar och en rund TV-kanna...

Matberedaren är oxå sedan en tid tillbaka uppfunnen!

Näe, det tror jag inte! Jag såg den dock för 19 kr, tyckte det var billigt och tänkte då genast på mina vänner, forumisterna. Det är väl inte fel att tipsa om något som ev någon gammal östgöte redan har haft sen länge? Det tycker tydligen vissa som hellre, rent egosistiskt, köper på sig ett helt varulager än att tipsa andra! Om Du nu redan har så många så måste Du ju vara en Thermomuggs-anhängare av rang?! Tallskogen, sluta att endast tänka på Dig själv, Du har muggar så det räcker! Sprid evangeliet, vettja! "Thermokaffemuggar till alla Studioister, Thermokaffemuggar till alla Studioister!"

Nu fick jag en lysande idé till prenumerationspresent! Jag tycker att alla prenumeranter skall få en sån här mugg. På ena sidan skall det vara Olsbergs avatarbild och studiologgan. På andra sidan skall det stå: "Nu har jag också en, Hulkvulken!

Slutligen, vi lever nu på 2 000-talet, Halsstaren. Jag tycker det är direkt nedsättande att kalla sin kvinna för en "uppfinning" och "matberedare". Nog kan de mer, de små liven?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bit i denna, Underboj:

Materiell Villanelle

en termos i skimrande slagtåligt stål

glass eller kaffe, uppvärmd alkohol

månget den rymmer, den blanka

billigt den fylls för oss panka

som inte vill göra i plånbok fler hål

en termos i skimrande slagtåligt stål

är ju vad vi vilja fulltanka

med drycker till morron o lunch o kvällsmål

månget den rymmer, den blanka

när stinnt man på morron uppvanka

till badet och duschen med schampoo o tvål

en termos i skimrande slagtåligt stål

den får då ej tas för badanka

den är energisnål en hel del den tål

månget den rymmer, den blanka

å hjärter dam är ingen lanka

i giftaspresent kan du ge din gemål

när framåt mot prästen ni svanka

en termos i skimrande slagtåligt stål

/Bengt Vallhagen

Halkvarnaren, Du är ju riktigt på G idag! Lysande!

Jag hör metalgitarrer! Jag hör dubbeltramp! Jag hör en bortmixad bas! Jag hör en falsettig Halfordröst som ilsket spottar ur sig textraderna likt en kulspruta på koffein!

Vamphagel, Brojjd - vi måste göra nåt! Kalla in Metallkåren! Ge dem order att programmera dubbeltramp, mixa bort basar och stränga sina guror med taggtråd för nu j-r!!!!! Ordervägran bestraffas hårt och skönt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick jag en lysande idé till prenumerationspresent! Jag tycker att alla prenumeranter skall få en sån här mugg. På ena sidan skall det vara Olsbergs avatarbild och studiologgan. På andra sidan skall det stå: "Nu har jag också en, Hulkvulken!

Där knöts säcken ihop. Jag ger mig Vomeratorn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...