Jump to content
Annons

Cubase SX2 VST Plugins.

Recommended Posts

Stampe76 (oregistrerad)
Postat

Hej jag har ett problem som gör mig #%¤&""#¤% arg.

Jag kan inte lägga till VST pluginsen så jag kan använda dom.

Alltså jag kan lägga till mappen men sen försvinner den igen..

Snälla nån hjälp mig med detta..

Annons
Postat
Hej jag har ett problem som gör mig #%¤&""#¤% arg.

Jag kan inte lägga till VST pluginsen så jag kan använda dom.

Alltså jag kan lägga till mappen men sen försvinner den igen..

Snälla nån hjälp mig med detta..

vad menar du med försvinner? :rolleyes:

Stampe76 (oregistrerad)
Postat

Alltså när jag lägger till dom i plug in information så kan jag välja mappen med pluginsen men stänger jag mappen och sen öppnar den igen så står där bara "No common vst folder" Och när jag tittar under audio där effekterna finns så är där inga. Är det nått jag gör fel eller?? Och hur gör man i så fall?

Postat (redigerat)
Alltså när jag lägger till dom i plug in information så kan jag välja mappen med pluginsen men stänger jag mappen och sen öppnar den igen så står där bara "No common vst folder" Och när jag tittar under audio där effekterna finns så är där inga.  Är det nått jag gör fel eller??  Och hur gör man i så fall?

Alright.. det där använder inte jag.. :rolleyes: jag brukar kopier in vst filerna i vstmappen bara.. 😆

btw, dum fråga men har du testat update knappen? :rolleyes:

Redigerat av Starion
Stampe76 (oregistrerad)
Postat

För och göra en lång historia kort så vill jag kunna använda effekterna som finns men det går inte!, kan någon tala om för mig hur man gör för jag får det inte till att funka.. HJÄLP!!!!!!!!..

Jag använde LE ett tag innan och där funkade dom perfekt..

Stampe76 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ja ja men alla effekter finns ju i den mappen men jag får inte in dom i cubase... Det är det som är problemet är det nått man ska sätta på i nån meny eller?? Hur gör man!. Och ja jag har tryckt på update knappen hundra gånger men det funkar inte det heller..

Redigerat av Stampe76
Postat

1 ok skapa ett Audiospår

2 klicka på symbolen e

3 i fönstret så ser du i1 i2 i3 osv

4 klicka på i1: ser du inga effekter där?

Stampe76 (oregistrerad)
Postat

Tack Starion.

Jo nu fick jag lite effekter men inte VST effekterna hur får man in dom???

Nu fick jag upp Cakewalk effekterna men dom är ju inte roliga jag vill ju ha vst..

Stampe76 (oregistrerad)
Postat

Nu hittade jag alla... :-)

Du ska ha ett JÄTTE TACK Starion för din hjälp... Jag vet att det kan vara lite jobbigt när en nybörjare kanske kommer med såna saker som verkar självklart men det är fint att det finns personer som hjälper till ändå....

Än en gång tack...

Postat
Snackar vi vst plugins på midi- eller audiospår? 😕

Stampe76: Du menar väl inte Vsti (instrument) 😆

Postat
Nu hittade jag alla... :-)

Du ska ha ett JÄTTE TACK Starion för din hjälp... Jag vet att det kan vara lite jobbigt när en nybörjare kanske kommer med såna saker som verkar självklart men det är fint att det finns personer som hjälper till ändå....

Än en gång tack...

Ahh det löste sig.... 😆 glad to help.. 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.