Jump to content
Annons

Men..arrrrrrgh!....!....


Drik

Recommended Posts

Fick ett förbannat brev från en kund at hon inte har kunnat uppdatera sin hemsida på över en vecka och skickat kopia till min chef.

Liksom förklarat gång på gång att det är ett ANNAT företag som håller hand om ftp delen och att dom har uppenbarligen problem eftersom det inte funkar.. så jag har typ agerat support under förra veckan och försökt hjälpa till med att kontakta företaget ansvarig för ftp servern.. men nissen där tycks inte fatta någonting och har fortfarande inte löst problemet (byte av ftp server är orsaken att det blev fel..).

Och så blir hon sur på mig?!?... liksom... 😄

Folk..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)

Det låter som om det skulle kunna vara min farmor! 😄 Fast iofs har hon ingen dator av just den anledningen att hon är sjukt inkompetent på området! 🙂

För många många år sedan när en polare skaffade sin första mobiltelefon trodde hans farmor att det kostade att ha den på efter som den liksom kommunicerade med nätet hela tiden! 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Uhm?! :rolleyes: ...

Ungefär som jag skulle ringa Loopia när jag har krångel med min Telia-FTP ..

Eller som jag skulle ringa Tele2 när jag har krångel med elnätet..

Eller som jag skulle ringa Skara Sommarland när jag har klagomål på Liseberg..

Eller som jag skulle ringa bussbolaget när jag tycker bensinpriset är för högt..

Eller som jag skulle gå och undersöka foten när jag har tandvärk..

Eller som jag skulle ringa elbolaget när jag TV'n har lagt av men allt annat funkar.

- eller tvärtom..

Eller som jag skulle klaga på Göran Perssons politik när det är Fredrik Reinfelds politik som suger..

Eller som jag ..... o.s.v. ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer att tänka på den medelålders svensklärarinnan i Trollhättan som fick chansen att låna hem en bärbar PC över sommaren. Hon åkte ut till sommarstugan och satt hela sommaren och arbetade fram nya lektioner och övningar. Hon planerade alla sina kurser in i minsta detalj, hon la verkligen ner ett hästjobb! Hösten kom, hon lämnade in PC:n och tackade för lånet.

Ett par veckor senare satt hon i arbetsrummet vid sin stationära arbetsdator och började leta efter alla sina dokument. Kollegor fick rycka in och hjälpa till med att hitta felet. Det visade sig att hon hade suttit utan någon anlutning till omvärlden och sparat allt på den bärbaras hårddisk, som IT-enheten naturligtvis hade blåst ur, ominstallerat och gett till en annan lärare!

Den kvinnliga läraren förstod fortfarande inte vad problemet var: "Jag har ju sparat det! Då skall det ju finnas därute i cyberspace nånstans!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå? Vad jobbar du med? Och vem har kunden slutit avtal med? Er, den andra firman, eller båda?

Det är där skon klämmer. Har hon avtal med er och ni sedan köper FTP-tjänsten av någon annan, så är det ju er hon klagar på. Annars kan du ju skicka henne till FTP-killen (kundservice?????).

Köper jag en TV av SIBA och den krånglar så skiter jag ju totalt i vilken verkstad dom använder, blir den inte bra så är det SIBA jag klagar på..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, hon har separat avtal med ftp/web hotellet, vi kom in i ett senare skifte. Hade vi varit ansvariga för att ta hand om den delen skulle vi valt en annan partner :rolleyes:

Tyckte också vi skulle skicka vidare henne till ftp/webhotellet men det ville inte min projektledare, jag skiter i det.. bara lite irriterande situation..

Skon klämmer i att vi gjort ett specialprogram för att administrera flashsidor med ett egetbyggt gränssnitt. Vi har också byggt en inbyggd ftp klient strukturerad efter hur ftp hotellets struktur såg ut, men efter bytet ser det helt annorlunda ut och uppdaterings/ftp funktionerna i programmet funkar inte längre. Så jag har försökt få ftp nissen att återskapa samma struktur. Visst. jag skulle kunna uppdatera mitt program att återspegla den nya strukture, men det skulle ta ca 3-4 dagars arbete som jag misstänker kunden inte vill betala 😆

Det roliga är att jag med mitt egna ftp-server program kan fixa detta problem på 5 sekunder, men en vecka tycks inte räcka till för att den ändringen skall göras på kundens ftp hotell.. 😲

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Den kvinnliga läraren förstod fortfarande inte vad problemet var: "Jag har ju sparat det! Då skall det ju finnas därute i cyberspace nånstans!"

Haha! :rolleyes: Är du säker på att detta inte är en skröna? 🙂

Hehehe, scary! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...