Jump to content
Annons

Enormt bra eller tvärtom?  

13 röster

1. 1. Enormt bra eller tvärtom?

• Enormt bra!
      2
    • Bra!
      3
    • Average!
      4
    • Kass!
      1
    • Enormt kass!
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: Memories Turns To Ice

* ARTIST/GRUPP: D. Persson

* GENRE: Electro/Synthpop

* LÅTLÄNGD: 04:36

* KOMPOSITÖR: D. Persson

* PRODUCENT: D. Persson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: MP3@128kbit

* STORLEK: 4.22 mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: Edit: död länk

.. sådär då.

En liten synthdänga skriven för skivbolaget "Plugged Publishing" och deras eftersökning av synthpoplåtar till hösten.

De tyckte att den var okay, men att den saknade "hitpotential"; den passar mer ett albumspår.

Hursomhelst, här är den iallafall.

.. och ja, jag har använt autotune för att få fram melodin så tydligt som möljigt. Jag är ingen finslipad sångare, after all ..

Redigerat av D Vibe
Annons
Postat

Härlig liten låt, men sången är väldigt otydlig och lågt mixad....Du borde försöka lyfta fram den lite mer ( kanske efter att ha hittat en annan sångare 😕😉 )

Postat
Härlig liten låt, men sången är väldigt otydlig och lågt mixad....Du borde försöka lyfta fram den lite mer ( kanske efter att ha hittat en annan sångare 😕😉 )

brrrr! Håller INTE med pluffo här! Jag tycker det här är SKIIIIITBRA jobbat, älskar detta stort! Sången är inte för låg, pluffo, den ska vara så som den är! Och jag tycker sången passar väldigt bra i det här, och det är jättebra sjunget!

Röstade Enormt bra, för det är den här beten värd 100%. Forsätt på det spåret, då jävlar anamma!

Bajsbra!! 😉

Postat (redigerat)

Måste bara säga det igen: FAAAAAAN VA BRA!!!!!!! Gör en gallup med 1 - 10 ist, så får du veta vad jag verkligen tycker om det här!

Bästa låten på forumet hittils, som ja hört! Grattis!

Redigerat av Danabacken
Postat

Ahh.. Tack så mkt för kommentarer och röstningar och framförallt för att ni tog er tid att lyssna 😕!

Mvh

/Daniel

Postat
Bästa låten på forumet hittils, som ja hört! Grattis!

Nämen oj! .. 😕😕 ... det var minsan trevligt att läsa!

*D Vibe funderar på hur mkt forummusik Danabacken egentligen lyssnat på* ...

Enormt TACK 😕

/Daniel

Postat

Bra låt!..sången låter helt ok...sången kan vara låg eftersom man får den känslan av övriga ljudbilden och just för att det passar i denna stil.

Bra jobbat!.. 😕

Postat

Det här håller mycket hög klass! Välmixat är det också. Om sången ska höjas eller inte tycker jag är en smaksak, huvudsaken är att man hör vad du sjunger, och det gör man.

Men visst, jag är lite svag för synthmattor och blipbloppande i ostinato som kontrapunkt till melodin. (oj vilka avancerade termer 😕 )

Det enda jag skulle ändra på är nog att alla refränger inte borde låta så lika. Mellan 03:16 och 04:12 känns det som det inte händer någonting alls.

Hoppas de vill ha låten som albumspår! 😕

// David

Postat

Snygg lite sak. Kanske ingen omedelbar storhit, men som du skriver, kanske ett albumspår. Utan att vilja klanka ner på dig som sångare så är det helt klart denna bit som är låtens svagaste del. Jag vet inte om jag är ute och cyklar, men du kanske ska testa att sjunga lite lägre ner, låter som du är lite ansträngd. Eller om du kan göra något (vet inte riktigt vad) för att göra rösten lite tjockare...

Men snygga ljud och vad vad jag kan höra i kassa hörlurar, snygg mix!

Postat

Helt okej tycker jag. Låten är inte fantastisk. Men om du utvecklar harmonierna lite. Tycker mig höra potential att kunna jobba ut dem mycket mer. För sångmelodin är faktiskt inte oäven. Mycket har sagts om sången. Visst det är inte helt 100. Men fram måste den 😉

Postat

Grymt bra, borde kunna bli en hit! 😉

Håller med om att sången är lite otydlig och dom sköna slingorna behöver kanske lyftas fram mer ...

Ev är "synth-mattan" lite för dominerande och behöver varieras så att refrängen kan få lite mera "tryck"!?

Postat
*D Vibe funderar på hur mkt forummusik Danabacken egentligen lyssnat på* ...

Mycket, tro mig!!!

Postat
Snygg lite sak. Kanske ingen omedelbar storhit, men som du skriver, kanske ett albumspår. Utan att vilja klanka ner på dig som sångare så är det helt klart denna bit som är låtens svagaste del. Jag vet inte om jag är ute och cyklar, men du kanske ska testa att sjunga lite lägre ner, låter som du är lite ansträngd. Eller om du kan göra något (vet inte riktigt vad) för att göra rösten lite tjockare...
Håller inte med när det gäller rösten, den har karaktär - sen kan man gilla den eller inte. Jag gillar den 🙂 Men kanske den ska upp lite. Bra låt annars!

Rockypop

Postat
Håller inte med när det gäller rösten, den har karaktär - sen kan man gilla den eller inte. Jag gillar den 😏 Men kanske den ska upp lite. Bra låt annars!

Rockypop

Tackar!

.. det är lite roligt med låten för den har väckt så många olika känslor när jag lagt upp den på diverse olika forum/spelat den för olika människor; men en sak är gemensam, de flesta tycker att sången är för låg :rolleyes: ..

/Daniel

Postat

Hmm ... inte så illa faktiskt, men sången (både melodi och röst) håller inte.

Postat

Mycket bra, Ändra bara rösten så har du en riktig "hit".

Har du något eko på rösten ?? Min bror och jag bråkar lite om det nu 😉 . Du kan ju använda melodyne för att fixa till den 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.