Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det nĂ„gon som har tips pĂ„ bra pluggar som har samplingar frĂ„n en/flera flyglar och som inte kostar en förmögenhet?

Ngt. som Ipianos 05 ungefÀr och i samma prisklass eller kanske lite dyrare men för Windows.

(Börjar tröttna pÄ den gnisslande pedalen i vÄr flygel samt att slÀpa ut datorn i vardagsrumemt sÄ fort man vill ha hyfsat flygelsound)

Annons
Postat

EastWest: Bösendorfer290

Steinberg: The Grand 2

Native Instruments: Akoustik Piano

SampleTekk: Black Grand, White Grand, Steiny D

Det finns sĂ€kert mĂ„nga fler, men det var dessa jag kom pĂ„ direkt. Inte lĂ„gbudget kanske, men Ă€ndĂ„... 😉

Annars kan du ju ocksÄ leta runt lite pÄ http://www.kvraudio.com/

Postat

Tack för tipsen. De Àr dock lite dyra...hade inte tÀnkt at tlÀgga ut mer Àn 800:- dock.

Är det ingen mer som har tips?

• 2 veckor senare...
Postat

För 800 spĂ€nn kan du nog inte rĂ€kna med nĂ„t saftigt. Men du kan ju alltid sampla en flygel sjĂ€lv, det Ă€r gratis (med rĂ€tt förutsĂ€ttningar) hehe! 😉

Det billigaste jag kan komma pÄ men som ÀndÄ Àr hyfsat Àr Steinbergs "The Grand"

Postat (redigerat)

Mitt tips Àr att du laddar hem och installerar rgc:audios sample-player sfz. Sedan söker du upp siter som erbjuder samplade pianon i sf2-formatet. Finns en hel del att testa som lÄter bra. Mycket Àr gratis och Ànnu mera finns att köpa för ett överkomligt pris.

Edit: Kolla förresten in Precisionsounds Nordic upright piano. Det finns i sfz-formatet (som stöds av sfz) och kostar $69 att ladda hem.

Redigerat av joachime
Postat
Mitt tips Àr att du laddar hem och installerar rgc:audios sfz. Sedan söker du upp siter som erbjuder samplade pianon i sf2-formatet. Finns en hel del att testa som lÄter bra. Mycket Àr gratis och Ànnu mera finns att köpa för ett överkomligt pris.

Naturalstudio har ett sÄnt piano. Gratis. Gott.

Postat

Tack sĂ„ jĂ€ttemycket!!!!!!! 🙂 . Hara laddat hem lite av det ni tipsade om har dock itne hunnit testa dem Ă€n.

Återigen tack!

Postat

Fast Àrligt talat, lÄter den sÄ kul egentligen?

Jag raderade den frÄn VST-mappen efter att den legat dÀr i sÀkret ett halvÄr utan att göra nÄgon nytta.

Postat
Fast Àrligt talat, lÄter den sÄ kul egentligen?

Jag raderade den frÄn VST-mappen efter att den legat dÀr i sÀkret ett halvÄr utan att göra nÄgon nytta.

Det faktum att den Ă€r gratis gör att man fĂ„r ha lite överseende med hur det lĂ„ter. 😳

• 2 veckor senare...
Postat
Sampletank Free frÄn IK Mulitmedia innehÄller ett piano som lÄter vÀldigt trevligt för att vara gratis. :rolleyes:

jag antar att det Àr ljudet Free HQ piano du tÀnker pÄ. Har anvÀnt det lite grann och det konstiga Àr att soundet Àr ok om jag spelar det via en Roland D-50 men jag gillar inte alls det om jag anvÀnder ett Roland FP-8 med "hammar"-tangenter. konstigt!!

Postat (redigerat)
...det konstiga Àr att soundet Àr ok om jag spelar det via en Roland D-50 men jag gillar inte alls det om jag anvÀnder ett Roland FP-8 med "hammar"-tangenter.

Jag gissar att de vÀgda tangenterna i kombination med din spelstil ger ett annat velocityvÀrde. Om samplingarna varieras beroende pÄ velocity (eller kanske ett filter som öppnas ju hÄrdare anslag) sÄ kommer det att lÄta annorlunda.

edit: nu skrev jag som en kratta!

Redigerat av joachime
  • 2 veckor senare...
Postat

Eller köp helst inte ett The Grand. Enligt mig Àr det ett hÄrt och Àckligt ljud, fast det kanske lÄter bÀttre i 2:an.

Ha det

• 3 mĂ„nader senare...
Roll_over (oregistrerad)
Postat

Annars har jag The grand, som jag sÀljer !! intresserad??

• 4 veckor senare...
Postat

Jag har Akustic Piano frÄn NI som Àr skitbra....dock kan jag inte anvÀnda det i praktiken. SvÄrt att fÄ bra ljud i mina monitorer nEar7. Fattar inte varför det lÄter sÄ illa...ljudet distar om jag sÀnker volymen i programmet

Ljudet distar speciellt nÀr jag "slÄr" hÄrt pÄ tangeterna.

NÀr jag stÀnger av Akustik Piano och bara kör med pianot i mitt Keyboard (ut i samma monitorer) sÄ mÀrker man vilket otroligt bra ljud man fÄr i Akustik Piano.

Vet inte om man mÄste ha ett professionellt PA-system pÄ 1000w eller sÄ fÄr att slippa disten..

Postat
Är det nĂ„gon som har tips pĂ„ bra pluggar som har samplingar frĂ„n en/flera flyglar och som inte kostar en förmögenhet?

Ngt. som Ipianos 05 ungefÀr och i samma prisklass eller kanske lite dyrare men för Windows.

(Börjar tröttna pÄ den gnisslande pedalen i vÄr flygel samt att slÀpa ut datorn i vardagsrumemt sÄ fort man vill ha hyfsat flygelsound)

Hej, Sampletekk har direct downloads piano priserna ligger mellan 600-800kr

köpte min steiny D som lÄter bra.

LĂ€nk:Sampletekk Direct Downloads 😆

Mvh-Jack

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.